Isnin, Disember 27, 2010

BAPAK PRESIDEN YANG PROFESIONAL N COOL !

Presiden Susilo Bambang Yudhoyono meminta pasukan bolasepak nasional dan seluruh rakyat Indonesia tidak berkecil hati atas kekalahan pasukan "Garuda" pada pusingan akhir pertama Piala AFF 2010.
Indonesia dibantai tiga gol tanpa balas dalam pertandingan yang berlangsung di Stadion Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Malaysia. Kekalahan ini membuat peluang Firman Utina cs menjadi cukup berat kerana harus membalas empat gol di Stadion Gelora Bung Karno pada leg kedua, Rabu (29/12/2010).
                               
                                   3                  -                0 

"Tidak perlu kecil hati. Dan jangan saling salah-menyalahkan. Pasti pasukan bolasepak kita juga ingin berbuat yang terbaik. Masih ada hari esok," kata Presiden  di kediamannya di Puri Cikeas Indah, Bogor, Ahad (26/12/2010).

Presiden meminta rakyat Indonesia tetap memberikan semangat, dukungan, dan doa kepada tim nasional Indonesia. Final  kedua Piala AFF 2010 digelar di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta, pada 29 Desember mendatang.  

Walaupun pasukan Indonesia kalah kepada Malaysia 3-0 ,Bapak persiden masih menaruh harapan terhadap pasukan Indonesia dipusingan akhir kedua nanti.

Semoga rakyat Indonesia mengambil nasihat Bapak Presiden untuk keharmonian persahabatan kedua2 Negara !

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BENEREN TU PAK PRESIDEN
LIHAT SAJA NANTI ULANGANNYA..
TIM INDONESIA JUGA BAIK
MALAYSIA JUGA BAIK
LASER HANYA 1%............

Hazwan Mohamad berkata...

singgah sebentar di http://hazwanmohamad.blogspot.com ada ulasan sedikit mengenai laser dan kemenangan harimau malaya TQVVM

Wake UP! berkata...

Hari besok ke, lusa ke. Nak menang buat cara professional.

Jangan main suluh laser di mata orang. Bodoh punya Indonesial.