Khamis, Oktober 08, 2015

Memang la tak salah PAS nak nafi. Tak dinafikan bahawa apa yang dinyatakan oleh Si Chagubard tu sebelum ini memang hanya sekadar helah untuk memburukkan kepimpinan PKR tu sahaja.

Tindakan segelintir pemimpin PKR yang telah mempergunakan PAS sebagai 'Mangsa Politik Songsang' mereka untuk menghentam kepimpinan parti, itu yang perlu diberikan tekanan.

Jika sebelum ini pun, memang jelas bahawa penentangan secara senyap yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin PKR tu wujud. Nak pulak terhadap pembentukan Pakatan Haprak Baru tu.

Terutama sekali bagi pemimpin yang sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri, apa pun sanggup mereka lakukan 'At All Cost' termasuk mempergunakan orang lain.

Perkara tu memang dah menjadi kebiasaan dikalangan puak - puak PKR tu sendiri. Dan itu isu yang tidak dapat dinafikan oleh mana - mana pihak termasuk dari kalangan kepimpinan PAS tu.

Sebagai contoh, pendirian Si Menteri Besar Cap Ayam tu yang tetap menegas bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu tak akan menjadi lengkap tanpa penyertaan dari PAS.

Sebabnya kita sendiri boleh lihat. Si Menteri Besar Cap Ayam tu memang memerlukan sokongan PAS untuk dia terus kekal berkuasa. Maka, terpaksa la dia buat pendirian sedemikian rupa.

Dan kita pun tau bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat secara tergesa - gesa akibat desakan dan tekanan dari puak - puak DAPigs yang ghairah mahu menyingkirkan PAS.

Maka sebab itu ianya menjadi tanda tanya sehingga membuatkan pemimpin PKR tu sendiri pertikai, kenapa Presiden parti mereka terpaksa tunduk dan patuh kepada tuntutan DAPigs?

Kesimpulannya, bukan salah PAS yang menyebabkan PKR tu berpecah belah. Sebaliknya, dalang disebalik perpecahan tu adalah puak - puak DAPigs yang rakus nak merampas kuasa dari kalangan orang Melayu. Tu pasal la diorang paksa Presiden PKR tu buat pengumuman!!!

Tiada ulasan: