Sabtu, Disember 11, 2010

NEGARA TERBARU DIDUNIA AKAN MUNCUL - REPUBLIK PENANG

Sebelum berpisah dari Malaysia, Lee Kuan Yew sering mendakwa orang Melayu diMalaysia hanya berjumlah 39 % sementara bukan Melayu 51 % dan melayakkan Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri Malaysia .Lee Kuan Yew mempersoalkan orang Melayu sebagai penduduk jati Malaysia, mereka sebenarnya adalah juga pendatang sebagaimana Cina dan India. Contoh yang diberikan ialah Syed Jaafar Albar, ahli politik Johor yang mempunyai darah campuran keturunan Arab.
Lee Kuan Yew menyalahkan Tunku dalam kegagalan konsep "Malaysian Malay". Tunku dikatakan telah terpengaruh dengan ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh beberapa pelampau Melayu dari 'ultra Malay' dan 'Young Turk'.
Sebaliknya, Lee Kuan Yew mewar-warkan konsep "Malaysian Malaysia" dan mendapat sambutan banyak parti di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak, kecuali MCA. Gagasan Lee Kuan Yew meliputi Singapura, Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak.


Sebelum 1963, PAP hanya bertanding di Singapura sahaja dan Perikatan bertanding di Semenanjung Malaysia sahaja. Tapi pada 1963, Tan Siew Sin mendesak Perikatan bertanding di Singapura, namun UMNO kalah teruk. Tan Siew Sin merupakan Presiden MCA dan Menteri Kewangan Malaysia ketika itu. Pada 1964, Lee Kuan Yew mengarahkan PAP bertanding dalam pilihan raya kebangsaan di Semenanjung Malaysia bagi menentang MCA.
UMNO mahu Perlembagaan Singapura diubah bagi menjamin masa depan orang Melayu. Sedangkan Lee Kuan Yew sebagai pemimpin Singapura yang ada autoriti dalam pentadbiran negeri Singapura enggan berbuat demikian. Sebaliknya Lee Kuan Yew berjanji akan memperbaiki kehidupan orang Melayu melalui peluang pekerjaan, pendidikan dan skim perumahan.
Dalam projek perumahan, perkampungan Melayu di Singapura telah dihapuskan. Akibatnya, beberapa pergaduhan berlaku. Julai 1964, kira-kira 114 persatuan orang Melayu bertemu dengan Othman Wok iaitu Menteri Hal Ehwal Sosial Singapura bagi membincangkan kepincangan orang Melayu Singapura.
Tatkala itu, 12,000 orang Melayu mengadakan perarakan di jalan raya Singapura. Akhirnya tercetus rusuhan kaum antara Melayu dengan Cina di Singapura . Lebih 22 orang terbunuh, 200 cedera dan 1130 ditangkap. Bulan Ogos pula, sekali lagi pergaduhan berlaku. 8 terbunuh dan 60 cedera.
Kejadian ini meyakinkan Tunku bahawa dengan mengekalkan Singapura dalam Malaysia bakal mengundang rusuhan perkauman yang lebih dashyat lagi.

INI REALITI NYA !
Berkemungkinan besar apa yang berlaku kepada Singapura,tidak mustahil akan berlaku juga kepada Pulau Pinang satu masa nanti. Ini berikutan segala apa yang berlaku diPulau Pinag pada masa sekarang ada persamaan dengan apa yang berlaku diSingapura.Parti politik yang memerintah PP, DAP pada masa ini sedang rancak menyusun strategi bagi menambah cengkaman terhadap tanah PP.



Salah satu strategi yang nyata adalah dengan membena kawasan perumahan yang elit dipenempatan MELAYU yang dirampas.Rumah2 yang dibina akan dijual dengan harga yang tidak munasabah dimana orang melayu pasti tidak mampu memilikinya.Kemudian rumah2 ini akan dijual kepada kaum CINA Singapura yang semestinya tidak mahu melepaskan peluang tersebut.
Strategi yang seterusnya adalah dengan menempatkan semula kaum Melayu diluar kawasan pembangunan.Kaum Melayu akan diletakan sepertimana penempatan Kg.Baru cina diMalaysia.Mudah untuk dipantau pegerakannya.(Dianggap Pengganas)
Begitulah antara strategi DAP untuk memerintah dan seterusnya membawa PP keluar dari Malaysia.DAP hanya menantikan saat yang sesuai untuk Cita2 tersebut.Mereka hanya menantikan JAMBATAN KE2 Siap sepenuhnya untuk menjayakan rancangan jahat mereka itu.
Buat masa sekarang mereka hanya bersangka baik dengan Melayu PAS / PKR supaya rancangan tersebut tidak terganggu.
Lee Kuan Yew pernah berkata  pada wartawan singapura -
" Saya berdiri dari flat ini,dan saya boleh nampak pondok di Pulau Pinang"
Anda bayangkanlah bagaimana pandangan 100th kehadapan Lee Kuan Yew terhadap Pulau Pinang.
Lihatlah...sekarang ini.Mengapa selalu sahja Pemimpin PP dan Pemimpin Singapura berulang alik saban hari diantara satu sama lain !!!!!!!???? Tanyalah orang yang bertugas diLT Bayan Lepas.
Renung2kan lah........

BANGKITLAH ORANG MELAYU PULAU PINANG.
JANGAN GADAIKAN TANAH ANDA !
JANGAN BIARKAN SEJARAH LAMA BERULANG KEMBALI.
JANGAN BIARKAN ANDA MENYESAL.
JANGAN JANGAN JANGAN.......................
PILIHAN DITANGAN ANDA......

rujukan

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni kira nak samakan parti Lee Kuan Yew (PAP) dengan DAP la ni sebab bunyi nya hampir sama ye...Masa Gerakan pegang Penang dulu, tanah milik orang Melayu kalau boleh semua nak disapunya...UMNO buat apa masa tu!!! tengah nyenyak tidur ke???...bila setahun dua Pakatan Rakyat pegang Penang, tetiba nak salahkan DAP pulak??...pegilah UMNO sambung tidur tu!!!

UjangRanggi berkata...

harap Melayu pulau pinang sudah sedar kesilapan yg mereka lakukan. Tumbangkan pakatan syaitanirrojim!!

Bro. linkkan blog gua sekali..

http://www.ujangranggi.blogspot.com/

blogenstarz berkata...

Wsalam'
No hal pasal link
U help me.I help U

Helang Buana berkata...

MOHON DI LINK KAN BLOG SAYA
http://helangbuana.blogspot.com/
TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

TIDURLAH ORANG MELAYU PULAU PINANG
GADAIKANLAH TANAH ANDA
BIARLAH SEJARAH BERULANG LAGI
BIAR ANDA MENYESAL
JANGAN JANGAN JANGAN
ANDA TAK ADA PILIHAN

UMNO PULAU PINANG JANGAN BUAT APA APA LAGI .. TIDO LA ... RUMAH PAK LAH BANYAK BILIK KOSONG ...

PAS PKR TERUSKANLAH JADI BARUAH DAP KERANA ITU SAHAJA JALAN MENUJU SYURGA , SOKONG UMNO KAPIR SOKONG DAP SYURGA TERBUKA LUAS ...

JOM MELAYU KEDAH DAN PERAK, RAMAI RAMAILAH KITA SOKONG DAP

blogenstarz berkata...

Cg Pian..
Terima kasih.
Insyaallah dilinkkan !
Teruskan bersama2 kami membentras
pemalsuan Politik.Berani kerana benar.Takut kerana salah.

U help me.I help U

Tanpa Nama berkata...

Bukan dikatakan cina kalau ia tidak dapat apa yang dihajati.Dengan apa cara pun ia pasti akan mendapatkannya.
Mana ada Malay Town didalam dunia ini melainkan cina Town saja...

bayangkan....

Helang Buana berkata...

terima kasih atas pautan