Rabu, Januari 05, 2011

PEREMPUAN PERTAMA JADI T / MB 1 DIMALAYSIA

JIKA KEPUTUSAN memihak kepada kerajaan Pakatan diNegeri Selangor,maka Selangor akan menjadi negeri pertama diMalaysia yang akan mempunyai saorang T/MB 1 PEREMPUAN berbangsa CINA.Ini berikutan dengan cadangan kerajaan selangor yang ada sekarang akan membuat Pindaan perlembagaan Selangor dalam masa yang terdekat.
Pindaan perlembagaan yang akan diadakan adalah berkaitan dengan kemelut perlantukan SUK yang baru.Perlantikan SUK yang baru tidak disenangi oleh kesemua YB pakatan Selangor , walau pun telah mendapat perkenan dari DYMM sultan Selangor.Mereka mempertikaikan kewibawaan SUK yang dilantik dengan mengugut akan mengadakan pindaan perlembagaan.
"Cadangan pindaan perlembagaan Selangor bagi memberi kuasa kepada kerajaan negeri dan sultan untuk melantik tiga jawatan utama kerajaan negeri itu boleh dilakukan secara retrospektif atau dikebelakangkan,' kata speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Teng Chang Khim.
Apabila ini menjadi kenyataan,maka tiga jawatan penting kerajaan negeri akan dipegang oleh kaum CINA.Inilah caranya mereka memperlekehkan undang2 yang ada sekarang.

Mereka sudah berani menderhaka kepada sultan dan Raja2 Melayu.
Kalau kepada Raja2 Melayu ,mereka sudah sanggup menderhaka,apalagi kepada rakyat bawahan....

Dijangkakan yang akan menjadi :-
SUK     lantikan kerajaan Negeri adalah Cik Faekah.
MB       lantikan Kerajaan Negeri adalah Khalid Samad.
T/MB 1 adalah Elizabeth Wong.
T/MB 2 adalah Francis Xvier.
MUFTI NEGERI - Hassan Ali


KHALID GAGAP SUDAH JADI KHALID GAGAH !

 

Tiada ulasan: