Khamis, Februari 10, 2011

KOS Rm50juta vs dana Rm120000/=.TIADA LSNGSUNG TERIMA KASIH


Kos dari segi wang ringgit untuk membawa pulang lebih 11,000 rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir dalam Ops Piramid bukan kecik anak. Bayangkan berapa banyak penerbangan Kaherah-Jeddah dan Jeddah-Kuala Lumpur.Jumlah pesawat MAS,Air Asia dan TUDM yang terlibat.Begitu juga Kapal TLDM Bunga Mas yang kena belayar standby di Mesir.

Ini belum masuk soal lojistik,pengangkutan darat,makan minum,pengunaan pusat transit Tabung Haji di Jeddah,bayaran untuk hak mendarat dan bayaran letak pesawat serta segala macam lain yang mungkin tak terfikir.

Ramai orang bertanya berapa kos keseluruhan Ops Piramid - yakni proses evakuasi rakyat Malaysia dari sebuah negara asing yang terbesar pernah dilancarkan dalam sejarah negara.

Timbalan Menteri Luar,Kohilan Pillay yang terlibat secara langsung dalam operasi itu memberitahu mengikut anggaran peribadi beliau setakat ini jumlahnya tidak kurang dari RM50 juta.

Beliau memberitahu demikian dalam perbualan lintas langsung menerusi telefon dalam rancangan Isu Semasa: Ops Piramid di TV1 Selasa malam.


Misi ops Piramid adalah satu pengorbanan Kerajaan BN yang besar bagi memastika rakyatnya selamat dan dilindungi walau dimana mereka berada,meskipun mereka berbeza fahaman parti politik.
Tiada pilih kasih didalam keselamatan rakyatnya sebagaimana yang terkandung didalam perlembagaan negara.

PAS bagi rm120000 hanya untuk rakyat kelantan.Itu pun entah sampai ke Tidak !

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alasan untuk menutup Tabung Memali.Dikatakan tabung Memali diguna untuk bantuan keMesir.....

kah kah kah !!!!