Khamis, Februari 10, 2011

PATUTLAH HARGA GETAH NAIK !

IPOH 9 Feb. - Sebuah kontena mengandungi lebih 700,000 kondom ultra nipis bernilai RM850,000 yang dihantar dari dua buah kilang milik sebuah syarikat Jepun di sini, didapati kosong setelah tiba di Tokyo pada 25 Januari lalu.

Ia yang dimuatkan dalam kontena dihantar ke Tokyo pada 6 Januari lalu.

"Berdasarkan laporan itu, lori kontena tersebut keluar dari kilang di Batu Gajah pada 6 Januari dan singgah di kilang di Jelapang sebelum ke Pelabuhan Klang, Selangor dan kontena itu disimpan selama beberapa hari sebelum dihantar ke Jepun.
"Di Jepun pula, kontena itu disimpan selama beberapa hari sebelum kehilangan kandungannya disedari pihak pengurusan kilang di Jepun pada 25 Januari lalu. Tempoh keseluruhannya kes ini adalah selama tiga minggu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
"Polis sedang bekerjasama dengan syarikat yang membuat laporan serta pihak insurans untuk menentukan di mana insiden itu berlaku.
"Namun, pihak syarikat itu sendiri tidak dapat menyatakan di mana kehilangan itu berlaku dan laporan polis yang dibuat juga terlalu umum," ujarnya.
Namun, seorang kakitangan syarikat itu memberitahu kontena tersebut dihantar dari kilang di Jelapang tetapi kehilangan misteri 700,000 kondom itu hanya disedari di Tokyo.

Sagami Rubber Industries Co. Ltd, Japan merupakan kilang pertama dari Jepun yang menghasilkan kondom.


Pada tahun 1998 pula, satu juta kondom keluaran dari sebuah kilang diMalaysia telah dihantar kembali oleh pengimpotnya kerana terlalu kecil mengikut ukuran orang2 diUGANDA.
Mengikut pengimpot, kondom tersebut akan pecah jika erekasi tiba dikemuncaknya dan tidak cukup panjang untuk menutupi hingga ke pangkal !!!!!  .......

Mak aiiii.... dasyat tu !
Ini sah kerana iklan ubat kuat diHarakah telah sampai disana !

1 ulasan:

blogenstarz berkata...

Getah Malaysia memang berharga !