Rabu, Februari 02, 2011

NIK AZIZ MENGAMALKAN SIFAT KENEGERIAN YANG KUAT

"Kelantan hari ini menghantar wang tunai RM120,000 UNTUK PELAJAR DARI KELANTAN,menerusi wakil kerajaan ngeri, bekas pengerusi kelab pelajar mesir kelantan en.Zulkifli Yaakop.Seramai 1,281 pelajar negeri itu yang terperangkap di sana."

Itu lah kenyataan terkini Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata  semasa ditanya wartawan dikediamannya diKelantan.


(perangai Nik Aziz...... )
Bayangkan, hanya itu yang dapat dilakukan Kerajaan Kelantan dibawah Nik Aziz.Mengapakah hanya pelajar Dari kelantan saja yang dibantu.Mengapa tidak kesemuanya.

Apa salahnya jumlah Rm120,000 itu disalurkan kepada Wisma Putera untuk dikumpulkan kesemuanya dan diagih2kan kepada pelajar Malaysia dengan cara memberi keperluan asas.Bukannya dengan memberi Wang tunai.Apakan nilai rm120,000 itu sama dengan kos TUDM membawa balik pelajar kesemuanya ? Jumlah itu hanya untuk 3 atau 4 orang saja didalam keadaan darurat seperti kini.

Mengapa Nik Aziz hanya mengutamakan pelajar dariKelantan saja dan tidak kepada pelajar Malaysia AM nya.Ada kah pelajar dari luar Kelantan bukan rakyat Malaysia.Nampak sangat Nik Aziz melakukan pilih kasih didalam menolong orang yang mengalami kesusahan.

Nik Aziz tidak akan menolong orang yang tidak dari negeri Kelantan atau tidak sehaluan dengan PAS -DULU KINI DAN SELAMA IA MENJADI MB ! hipokrit...

Memang PAS mengamalkan dasar pilih kasih. Hanya mementingkan kaum keluarga sendiri saja.Orang lain dianggap menusahkan saja.Ini juga menunjukkan betapa Kelantan dibawah Nik Aziz mengamalkan sifat Kenegerian yang terlalu kuat.Orang dari luar kelantan dianggap menghabiskan beras Nik Aziz.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Patutlah PAS selalu menghantar Wakilnya keMesir cucuk jarum membenci Malaysia!

BINGAI !

Wake UP! berkata...

Dia pernah kata jangankan DAP, bantuan syaitan pun dia terima.

Ada tak dalam Al-Quran yang tak pernah bagi amaran bahawa syaitan itu musuh manusia yang nyata?

PAS itu parti ajaran sesat.

Tanpa Nama berkata...

dh sebut je la krajaan negeri klntn, bkn krjn persekutuan..
kalau ko ada duit utk belanja dapur, adakh ko nk bg mkn anak2 ko sje @ anak2 jiran ko skali??
krjn persekutuan la yg patut kuarkn blnja @ yg berkaitn utk tlg rakyat m'sia kt sana..
dh krjn negeri klntn nk kuarkn blja sndiri, lantak diorg la..
jgn pandai salahkn org len je bro..
lu pikir la sndiri..

blogenstarz berkata...

non 12:01:00

Tak apalah.Biarkan pelajar2 dari negeri lain kubuloq.Asalkan Pelajar dari kelantan segar bugar.

Pelajar lain Islam bukan ISLE !