Selasa, Mac 01, 2011

PAS DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN !


Hari ini, HarakahDaily menyiarkan artikel tulisan Dr Dzulkefly Ahmad, ahli parlimen PAS Kuala Selangor. Ahli Parlimen tersebut yang terkenal bukan kerana sumbangan beliau tetapi kerana tindakan kurang cerdik beliau yang bersetuju penggunaan nama 'Allah' di penerbitan agama Kristian.

Di dalam artikel itu, beliau banyak membebel tentang DS Adnan Yaakob, Menteri Besar Pahang.
Beliau juga cuba mengaitkan defisit negeri Pahang ke dalam kancah pilihanraya kecil Kerdau dan sebagainya.Yang memualkan ialah ahli Parlimen PAS itu sekali lagi cuba menyerang peribadi calon lawan walau pun kepimpinan PAS menyarankan tidak ada serangan peribadi ke atas calon lawan. Beliau menulis :-
Laa...begitu pula pendirian PAS!

Apakah pemimpin berkelayakan bidang bahasa Arab tidak layak menjadi wakil rakyat dan pemimpin? Dan apakah juru ukur itu ada kemampuan yang lebih daripada 'bidang bahasa Arab' sedangkan juru ukur itu sudah reused dan recycle?


Bagaimana pula dengan Anwar Ibrahim yang disanjung tinggi oleh Dzukefly Ahmad dan PAS? Beliau berlatarbelakang bidang pengajian sastera. Jika merujuk kepada bebelan ahli Perlimen PAS itu, Anwar Ibrahim tidak layak.

Artikel Dzukefly Ahmad itu jelas menunjukkan parti PAS terkapai-kapai dan gagal untuk menyentuh Ustaz Syed Ibrahim, calon BN. Dalam masa yang sama, beliau seperti merendah-rendahkan bidang bahasa Arab dan juga Universiti Al-Azhar, salah satu universiti yang termasyhur di dalam dunia ini.

Maka calon yang paling wibawa bagi merealisasikan tujuan dan menggalas tanggungjawab ini tentunya adalah mereka yang mempunyai kepakaran dalam bidang-bidang tersebut.

Apakah seorang calon yang berlatar belakang di bidang bahasa ’Arabkah atau yang berlatarbelakang di bidang ‘profesional’ dengan kemampuan serta pengalaman kerjayanya di luar negara dan dalam negeri?

PAS memang jahil tentang kelulusan dan keupayaan sesaorang.Pada PAS,hanya penganutnya saja yang boleh diketengahkan untuk membela rakyat.


BAHAYA
PAS ada freemason didalamnya


sumber:
MIM

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS hanya suka bila orang lain lebih miskin dari dia.
Jenis tak sedar diri !

tabligh berkata...

Salam,

Itu jugak(berdengki-dengkian sesama umat Islam) menjadi sebab yang dinyatakan oleh Allah didalam kitabNya.

Sila baca post terbaru saya:

sukusakat-hangtuah.blogspot.com