Isnin, April 18, 2011

MENGAPA DIGIGIT TANGAN YANG TELAH MEMBERI SEGALANYA ! ?

MASALAH KAUM CINA DIMALAYSIA...... BUKAN MEREKA DITINDAS , BUKANNYA MEREKA DIANGGAP SEBAGAI RAKYAT KELAS DUA.NAMUN KEMAKMURAN DAN KEMEWAHAN YANG DIKECAPI MEREKA MEMBUATKAN MEREKA SEMANGKIN LUPA DIRI DAN MAHUKAN PAHA SELEPAS MENDAPAT BETIS....

MENGAPA ??????????

Satu demi satu PRU/PRK dan terkini PRN Sarawak. Jelas sekali kaum pendatang Cina tidak berterima kasih kepada kepada kerajaan walaupun telah pelbagai kemudahan dan kebaikan yang ditunjukkan kepada kaum pendatang ini. Analisa demi analisa telah dilakukan,maka diantara jawapannya ada disini;

1. Pengundi Cina ini kita boleh diibaratkan sebagai sejenis makhluk yang lupa diri dan manusia seperti ini pun ada dalam masyarakat melayu samada dari golongan darah bangsawan, raja dan melayu baru. Contohnya RPK, dan seorang lagi kerabat diraja yang bersama DAP, lupa nama Tengku apa?

2. Kenapa ini terjadi adalah disebabkan kemakmuran dan kebaikan kerajaan BN selama ini yang memberi dan menyediakan pelbagai kemudahan dan polisi yang kondusif dan dengan keadaan ini maka mereka mereka yang tersebut diatas sudah merasakan bahawa mereka sudah berada dalam garisan yang berbeza dimana kehendak dan keperluan mereka pun berbeza dan secara ringkasnya mereka sudah tidak begitu bergantung kepada kerajaan yang ada.

3. Jadi apa yang mereka cari? lumrah manusia adalah untuk mencari sesuatu kepuasan dalam kehidupan atau satu bentuk perjuangan dan matlamat yang baru iaitu ingin mempunyai kuasa atau ingin membentuk satu kuasa yang baru. Kerana pada mereka segala apa keperluan dan kemudahan terutama dibandar bandar sudah mencapai tahap dimana amat mencukupi. Samada BN atau DAP yang memerintah keadaannya tetap akan sama.

4. Pada pandangan mereka soal moral adalah tidak relevan ini adalah kerana, dalam barisan kepimpinan BN pun ada yang tidak bermoral, dan dalam kepimpinan BN ada yang rasuah dan dalam kepimpinan BN pun ada yang bodoh sombong. Mereka berpendapat semuanya adalah sama dan apa yang penting adalah mereka ingin mencuba satu bentuk kuasa yang baru yang menjanjikan satu perbezaan, kepuasan, kebebasan, dan kononnya keadilan kepada semua.

Untuk mereka mencapai cita cita ini, maka keadaan akan menjadi lebih mudah apabila mereka sudah mempunyai manusia munafik dan talam dua muka seperti Anwar & the gang yang bersedia untuk memporak porandakan segala 'tiang seri' yang dibina demi sebuah kuasa dan kepuasan mereka.

5. Keadaan dan perasaan sedemikian kurang berlaku dikalangan orang Melayu, India, Iban, Kadazan dan lain lain. Ini adalah kerana mereka semua secara majoriti masih berada ditahap yang masih memerlukan pertolongan dan keprihatinan kerajaan.

6. Maka amatlah penting bagi kerajaan untuk memberikan penekanan yang lebih kepada golongan ini dan kalaupun ada diantara mereka yang lupa diri seperti golongan diatas tadi, saya yakin jumlahnya adalah amatlah kurang dan ianya mampu diatasi kerana atas dasar kebangsaan dan agama.

"Susukan lah anak dirumah sendiri dan biarlah kera yang sudah kenyang mencari makan sendiri apabila perlu, kerana walaupun keadaannya, anak kita tetap akan menjadi anak kita walaupun mereka kadang kadang lupa diri"
 
 

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baik dibuat saja peraturan yang dibuat seperti pemerintahan Sukarno satu masa dulu !

Tanpa Nama berkata...

bangsa makan baxx ni memang tak kenang budi ibarat melepas anjing tersepit (memang anjing pun). dah ambik jadi warganegara bagi kaya raya tapi tak cukup nak jadi tuan rumah pulak. dasar 'komunis' aghhhhh tuiii !!!! orang Melayu mesti sedar sekarang mesti bersatu sebelum tanah tumpah darah ini tergadai jangan asyik leka bersengketa .....

samadlelong berkata...

AKU PASTI PRU13 CINA AKAN SOKONG DAP DAN PKR INI YANG JELAS AKU DENGAR DARI MULUT MEREKA SENDIRI, SAKSI MATA DAN TELINGA AKU