Selasa, April 05, 2011

MURAHNYA NYAWA MANUSIA DITANGAN PAS !

Sedih , pilu dan bercampur baur perasaan ini bila mengetahui saorang kanak2 berumur tujuh tahun telah meninggal dunia akibat dikerjakan oleh saorang ustaz @ warden sekolah berkenaan.

Pekara sebegini kalau berlaku keatas SRK kerajaan BN - mereka (PAS,PKR dan DAP) dengan segeranya akan mengusulkan satu siasatan diraja ditubuhkan. Kini mereka senyap sunyi kerana tragedi ini berlaku disekolah kelolaan PAS.Dengan hanya meminta maaf,mereka anggap pekara tersebut telah selesai. Inilah ajaran yang dibawa oleh PAS.Sehinggakan nyawa manusia pun mereka anggap terlalu murah.Semurah moral penganut2 PAKATAN keseluruhannya.

(AL FATIHAH)
Begitu murahnya nyawa manusia ditangan PAS.

KANGAR 5 April - Pas Perlis memohon maaf kepada rakyat Malaysia ekoran kematian seorang pelajar tujuh tahun dua hari lepas yang dikaitkan dengan tindakan hukuman seorang ustaz yang berlaku di Sekolah Rendah Islam Al Furqan kelolaan parti itu di Jejawi dekat sini.

Pesuruhjaya Pas Perlis, Hashim Jasin berkata, pihaknya juga memohon maaf kepada kaum guru berhubung peristiwa yang telah mencalar imej dan persepsi umum terhadap warga pendidik.

Saiful Syazani Saiful Sopfidee meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar pada Ahad selepas dipercayai dipukul seorang ustaz yang juga warden asrama sekolah itu pada Khamis ketika menyiasat kes kecurian.
"Kejadian ini sesuatu yang amat memeranjatkan setelah lebih 25 tahun mengelola institusi pendidikan milik parti,” katanya selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Perlis di sini hari ini.

Hashim, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Sanglang berkata, Pas Perlis berharap proses siasatan dan perbicaraan dilaksana secara rapi dan mendalam bagi menegakkan keadilan kepada semua pihak terbabit.
Pengerusi Lembaga Tadbir sekolah itu, Rus”sele Eizan berkata, pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan semua institusi pendidikan milik parti itu beroperasi dalam suasana pembelajaran yang selamat dan lancar.

Ketua UMNO Bahagian Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim berharap sekolah agama rakyat seperti itu melantik hanya guru-guru bertauliah bagi mengelak kejadian seumpama itu daripada berulang.
"Setiap guru yang dilantik perlu melalui proses latihan perguruan meskipun mereka memiliki kelayakan akademik yang tinggi,” katanya.

Bernama

PAKATAN SUKA KEGANASAN !

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS dan spesisnya suka menyalahkan orang lain.
Isu yang timbul akan digunakan untuk meraih simpati..
BANGSAT !

pacat berkata...

Pas belum mampu mengubah system pendidikan negara jika hanya mampu menghasilkan ustaz yg menjadi pembunuh kanak2!

Audrey Taib berkata...

i memang sakit hati baca berita ni. PAS ni macam parti ganas semalaysia pula. apapun i mohon kerjasama daripada bloggenstaz untuk linkkan i di blog u k. i baru nak berjinak dalam blog ni. tq.

pacat berkata...

adakah dia dibunuh kerana namanya SAIFUL???????????????????

Tanpa Nama berkata...

Marilah kita ramai -ramai keluar daripada Pas dan PKR...Dua parti ni, satu militan dan satu lagi seks Bebas dan membohong...

Tinggalkan perjuangan yang sia-sia ni....Kepada nicol ajis, inilah hasil fatwa sesat kau. Setan Lahanat kau nicol

Nicol setan lahanat nicol setan lahanat nicol setan lahanat....

Ajaran setan dan sesat apa yang kau dah bagi kat mamat ustaz gila tu.....Pas setan lahanat Pas setan Lahanat Pas setan Lahat

Kuburkan Pas dan PKR!!!!!

dzimba MMIM berkata...

mungkin ada fatwa baru yang membenarkan pembunuhan untuk islam.

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya sekolah tersebut adalah sekolah kerajaan, bagai nak rak PAS akan berdemonstrasi menyalahkan kerajaan BN. Mau disuruh tubuhkan Satu Suruhanjaya diraja dibentuk untuk menyiasat.

Tapi bila kena kat PAS, mintak maaf saja. Buat la macam kes Beng Hock tu!.

Saya orang Perlih, kat2 kawasan mat yassin tu... Org perlih dah janji depa akan tolak PAS, PKR dan PR kaw2 punya dalam PRU13 nanti. Biaq depa tersungkuq dok diam.

-artis-

Bingai @ Bangang berkata...

Dosa ustaz tersebut telah diampunkan oleh Nicky! Sial!!!

Aku Yang Bingai
Jom Pancut Dan Minta Diskaun!

Mohd berkata...

Eloklah sekiranya, ibubapa kanak2 yg sedang belajar di sekolah2 agama PAS mengeluarkan anak2 mereka sebelum anak2 itu ditimpa malang spt ini.
Menyesal dahulu kedapatan, menyesal kemudian tak berguna ..........
Melayu mudah lupa ...........