Jumaat, April 15, 2011

ULAMA' PAS HILANG TELOQ DAN DOUBLE STANDARD

Setelah Raja Petra mengaku bahawa isu yang mengaitkan Datuk Seri Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah dengan kes pembunuhan Altantuya Sariibu adalah pembohongan serta fitnah semata-mata, sekarang timbul persoalan, di manakah ulama-ulama yang sebelum ini begitu galak dan lantang mempertahankan keaiban Anwar Ibrahim dengan alasan bahawa Islam mengharamkan fitnah dan membuka aib saudara seIslam - dan kini, tatkala terbukti bahawa Najib telah difitnah membunuh Altantuya, maka mengapa ulama-ulama ini masih tidak muncul-muncul lagi.

Keluarlah demi mempertahankan maruah Najib yang diaib dan menegur Anwar Ibrahim serta rakan-rakannya agar menghentikan segera tuduhan dan fitnah terhadap Najib dan Rosmah? Apakah ulama-ulama ini sudah menjadi ulama Su' (ulama jahat) yang menjual ayat-ayat Allah dengan harga yang sangat murah? atau ulama kepada DAP !


Apabila keaiban dan fitnah terkena batang hidung Anwar Ibrahim, maka berduyun-duyunlah ulama mempertahakan manusia "Anugerah Tuhan" itu. Sebaliknya, apabila terdapat pemimpin UMNO yang difitnah dan diaibkan, ulama-ulama ini hilang entah ke mana, sunyi sepi tanpa ulasan.

Inilah jenis ulama yang terdapat pada zaman hari ini. Mereka tidak lagi sibuk mempertahankan kebenaran - sebaliknya sibuk mempertahankan individu. Ulama jenis ini bukanlah ulama yang sebenar - mereka lebih takutkan manusia daripada Allah SWT. Wallahualam. Fikir-fikirkanlah.


bacadisini:

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MEMANG ULAMA PAS ULAMA SU, ULAMA DAYUS, ULAMA PONDAN......ULAMA FITNAH, ULAMA MENJAJA DAN MENJUAL AYAT-AYAT ALLAH UNTUK KEPENTINGAN POLITIK,PERUT,POKET.....TIDAK LEBIH DARI ITU.....ULAMA TIADA ROH....ULAMA YANG MATI HATI,AKAL DAN BUDI...ULAMA TEROMPAH KAYU,ULAMA SELIPAR, ULAR DALAM SEMAK DAN PELBAGAI GELARAN LAGI YANG BERSESUAIAN DENGAN ULAMA POLITIK YANG MAHA RENDAH DARJAH DI MUKA BUMI INI.......ULAMA YANG MENJAJA SYURGA DAN NERAKA SEUMPAMA DAJJAL.....ULAMA TIDAK SIUMAN,ULAMA NAFSU,.....ULAMA KAYU............