Rabu, Disember 15, 2010

GEMPAR -VVVIP MALAYSIA DITAHAN DIINDONESIA !

                                              
                                           (Kapal terbang Malaysia yang diTahan diIndonsia)
Sebuah pesawat SEWA dari Malaysia diTAHAN di Bandar Udara Internasional Juanda, Surabaya, Selasa (14/12/2010) pada jam 17.00. Pesawat itu ditahan  kerana ianya telah melintas di wilayah udara Indonesia dan mendarat untuk mengisi minyak tanpa kebenaran pihak berkuasa tempatan.
Hingga  pukul 23.00 tadi, penumpang pesawat masih berada di bandara untuk diambil keterangan. Petugas masih mencari data dan identiti pesawat, serta para penumpangnya.
Pesawat tersebut terbang dari Dili dengan tujuan balik ke Kuala Lumpur, Malaysia. Namun, pesawat melintas tanpa izin dan kini diperiksa di Bandara Juanda, Surabaya. 
Berdasarkan keterangan saksi, pesawat carter berjenis BAE 146-200 itu membawa kakitangan Kerajaan Melaka, Malaysia. Penahanan dilakukan atas perintah Kementerian Luar Negeri karena tidak mempunyai diplomatic clearance, security clearance, dan flight approval.
"Pesawat yang membawa 81 penumpang termasuk kru pesawat itu, berangkat dari Dili Timor Leste,Selasa (14/12/2010). Pesawat tersebut  mendarat di Bandara Internasional Juanda Surabaya pada 16.45 WIB.
 Dari semua penumpang itu, sebanyak enam orang di antara mereka dibenarkan kembali ke Malaysia dengan menggunakan penerbangan lain.
Walau tidak memperincikan nama-nama mereka, namun dari mereka yang dibenarkan menerukan perjalanan adalah  terdapat seorang MENTERI  dan ANAK Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak.


Yo Yo Yo
Mana pergi Wisma Putra dan Kementerian Luar
Apa sudah jadi
Wikileaks lagikah
KESELAMATAN RAKYAT LOOOOOO

11 ulasan:

Wake UP! berkata...

Awat ni tahan orang sesuka hati? Masa Anwar Ibrahim pergi ke festival gay di Indon, takde pulak pukimak Indonesial nak tahan!!!!!!!

blogenstarz berkata...

Wake Up..
Chek pun tak paham pilot tu.Nak masuk umah oghang kena lah bagi salam...
BODO !

Azizan Yaakob berkata...

salam, macam mana tidak ada cleareance dan habis minyak tengah jalan ? bukan dari US pun.Ini semua jadi masalah.

Blog blogenstarz telah dipautkan ke http://anginria.blogspot.com ( muka artikel melayurayadaily). Melayurayadaily terlalu banyak bila klik jadi berat. Jika sdr ada ruang dan tidak keberatan mohon dipautkan sama. TQ

Azizan Yaakob berkata...

blog bloggenstraz telah dipautkan ke http://anginria.blogspot.com.( muka artikel bagi melayurayadaily.) mrd terlalu banyak dan bila klik jadi berat. Nanti saya stuktur semula. Jika sdr tidak keberatan mohon link sama jika ada ruang untuk saya.TQ

red berkata...

Harap warga Malaysia yang ditahan oleh pihak Indonesia tidak diapa-apakan...

blogenstarz berkata...

Salam all
to Azizan Yaakob and Red....ASAP.
TQ for linked me.

dzimba berkata...

salam tuan rumah ..saya dah linkkan blog tuan.. mohon linkkan juga blog saya yer.

tkasih

blogenstarz berkata...

dZimmba..
Blog sdr sudah dilinkkan.
TK Bersama kearah yang satu !

Tanpa Nama berkata...

Salam blogenstarz,

Diaorang ni beli k/terbang juta2, tapi lupa nak tgok meter myk. Apa la punya ngang pilot... Yg jadi mangsa penumpang la yg tak tau apa2. Blog Tuan akan dipautkan ke blog pemudatg.

All for one & one for All.

man on da strret berkata...

Mereka di tahan kerana pergi ke Timor Leste, tapi kalau ke gay festival tak pe, itu di restui ya tak. Kenapa kita tak hebohkan yang kena tahan beribu kat Malaysia yang tak da permit, yang melakukan jenayah, yang masuk secara haram baru lah fair reporting. Konon merekalah yang baik baik, poorah.Jangan terlampau berlembut hak immigrasi Malaysia tetap hak kita.Buka mata berapa ramai kat sini, perkara macam ni kadang kala akan berlaku, saya ada pengalam dalam aviation,kadangkala negara tuan rumah yang di kunjunggi tak mampu menyediakan facility.Third world facility.Apa nak di hebohkan, pesawat pejuang ke,bawa contraband ke,atau bawa political assylum ke? Jangan kecoh lah wei, dia punya orang lagi bikin kecoh di sini , sampai bila mau forgiving.Atau pun kita bolih buat pertukaran VVIP yang kena tahan tu dengan kaki pecah rumah warga indon yang kena tangkap kat Malaysia yang sedang makan free, makan tanggung berak cangkung kat malaysian jails.Amacam fair deals je kut?

Tanpa Nama berkata...

DRIVER KAPALTERBANG LESEN 'L' LAGI KOT. ADOIYAII