Selasa, Disember 14, 2010

KATANYA.... FELDA BANYAK BABI !!

Pulak dah.Oleh kerana sudah kehabisan modal nak menghentam FELDA,Orang yang mereng ni,keluarkan juga isu berkaitan FELDA.Kalau selama ini isu yang dikeluarkan beliau bolehlah diambil tahu , tapi sejak kebelakangan ini ,isu yang diadakan hanyalah isu zaman jepun..
Yang terbaru berkaitan Isu BABI BANYAK DALAM LADANG FELDA !!
 Agaknya dia nia dah tak ada tempat nak pergi.Sampai kedalam hutan membawa diri berkawan dan bercakap dengan sekawan BABI.Mazlan2,kau tu ANAK nak lawan BAPAK.Macamana pun kau tu kena juga.Kau tu dahlah tak diterima diJohor,lari ke Pahang,sekarang ni dalam hutan pulak !!!Manalah tak mereng otak kau.Cakap pun macam robot kena program...
(Babi kegemaran PR)
Banyak BABI kerana PR memang suka makan benda tu.
Siap dipanggang lagi.

Sumber;
Sinar.
TEMERLOH, 14 Dis: Dakwaan Felda sebagai agensi pembangunan tanah yang terbaik, disangkal kerana masih wujud banyak kelemahan dan kegagalan agensi tersebut terutama dalam pelaksanaan tanam semula.
Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman mendedahkan beliau menemui bukti kegagalan Felda yang sudah tentu amat merugikan peneroka yang menyerahkan ladang kepada agensi berkenaan.
Menurut Mazlan, bukti yang ditemuinya di Felda Chiku 1 dan Felda Prasu amat memeranjatkanya dan tidak menyangka Felda yang didakwa sebagai agensi terbaik di dunia melakukan kerja penanaman semula seteruk itu. “Bukti yang saya temui itu amat memeranjatkan kerana tidak menyangka Felda mendakwa agensi terbaik dalam kerja perladangan tetapi gagal melakukan penanaman semula terbaik malah merugikan peneroka.

“Satu masa dulu Timbalan Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata Felda menahan wang tabung tanam semula (TTS) kerana ada peneroka tanam sendiri beli barang lain dan ladang semak dipenuhi babi hutan. Sekarang saya nak tunjukkan, ladang Felda yang dipenuhi babi hutan,” jelasnya.
Mazlan berkata demikian dalam sidang medianya di sini baru-baru ini selepas pulang daripada melawat Felda berkenaan sesudah menerima aduan daripada peneroka yang menyerahkan urusan tanam semula ladang mereka kepada Felda.
Dalam lawatan tersebut, Mazlan telah dibawa meninjau ladang kendalian Felda yang bermasalah itu termasuk belum ditanam, semak yang merimbun dan tanaman kelapa sawit yang terbantut kerana tiada pemuliharaan.
Mazlan yang juga Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah PAS Pusat berkata, kegagalan berkenaan sudah tentu akan membebankan peneroka kerana kos sulaman menyebabkan jumlah hutang dan pinjaman sara hidup.

5 ulasan:

Double Y berkata...

Hahahaha.. kalau dah babi tu babi jugak si Mazlan ni.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

macam2 perangai budak sekor ni..dah kisahkan babi pulak..
tahu kah dia....babi tu binatang dibawah perlindungan yang tidak bolih dibunoh sesuka hati.
nak tangkap babi hutan tu kena mohon permit.
babi tak ganggu orang sekiranya diri ia tak diganggu atau terasa terancam.
yang dok ganggu orang sana sini adalah orang2 yang berperangai babi macam si mazlan ini.
asyik nak menyondol jer tak kira tempat.
babi macam ini yang harus ditembak supaya tidak memusnahkan felda.
kesian aku....letih2 mak bapa dia membesarkan dengan susah payah menggunakan hasil dari felda semenjak lahir tetiba berubah jadi babi jelmaan.

DukeOfUMNO berkata...

salam...
mohon link blog picisan saya di sini bro...
tengkiu...

Tanpa Nama berkata...

KORANG NI APALAH , TAHU NAK KUTUK JE

MEMANG BETUL PUN CAKAP MAZLAN TU

SALAH SEKOR BABI YANG TERDAPAT DIFELDA , YANG SENTIASA BERKELIARAN, MERAYAP KESANA KEMARI MENYUSAHKAN WARGA FELDA ADALAH MAZLAN !!!!!

DAN BANYAK LAGI !!!!!

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

blogenstarz berkata...

Duke Of UMNO
ASAP ....
TQ