Rabu, Januari 26, 2011

INGAT ! PENGUNDI TENANG - MALAYSIA LEBIH BAIK DARI SINGAPURA.

Tun Mahathir memang negarawan ulung Malaysia.Walau pun sudah tidak aktif sepenuhnya diarena politik,namun kritikan beliau selalu dijadikan isu.Terbaru beliau mengatakan bahawa Malaysia adalah lebih demokratik dari singapura.
Rakyar Singapura tidak berminat berpolitik kerana takut dipenjarakan !
Atau mereka akan disaman sehingga MUFLIS oleh PAP !
(PAP adalah abang DAP sepupu kepada PAS dan ipar kepada PKRP

seterusnya:

KUALA LUMPUR 25 Jan. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Malaysia merupakan sebuah negara yang lebih demokratik berbanding Singapura berdasarkan kelebihan hak kebebasan bersuara yang diamalkan di negara ini.
Menurutnya, keadaan itu boleh diperhatikan melalui amalan parti pemerintah negara republik tersebut iaitu PAP yang akan mengambil tindakan tegas ke atas mana-mana rakyatnya yang didapati tidak menyokong kerajaan.
(LKY - Family)
Jelas beliau, keadaan itu amat berbeza dengan negara ini yang menyaksikan parti-parti politik tempatan lebih takut kehilangan sokongan rakyat sekiranya mereka bertindak tegas untuk mendisiplinkan masyarakat.
"Parti pemerintah Singapura tidak takut kepada rakyat. Jika rakyat pilih bukan calon PAP, dia akan diheret ke mahkamah, didenda dan dijadikan bankrap.
"Selepas itu dia tidak boleh ke Parlimen untuk membantah perlakuan pemerintah. Jika dia dibenar mengambil tempat di Parlimen, dia tidak akan berani berkata apa-apa," katanya.
 Dr. Mahathir menegaskan, disiplin yang ada dalam masyarakat Singapura sebenarnya timbul akibat takut kepada kerajaan Singapura yang kurang demokratik serta menafikan hak kebebasan mereka untuk bersuara.
"Sesungguhnya keadaan di Singapura amat mengagumkan sesetengah daripada kita di Malaysia. Apa tidak, mereka hanya mendengar tanpa melihatnya."


Itulah hakikatnya.
Bravoo Tun Mahathir.Lee Kuan Yew mengamalkan pemerintahan KUKU BESI.
Kalau iannya dilaksanakan diMalaysia mungkin rakyat tidak akan kenal siapa dia Lim Guan Eng. Karpal Singh ,Anwar Ibrahim serta kepala pembangkang lainnya .
Mereka semua menjadi BESAR KEPALA keran kerajaan yang ada terlalu demokratik.
Mereka lupa diri dengan menghentam kerajaan dan ingin merampas kuasa.....
BANGSAT !


sumber

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAP menjadikan DAP,PAS,PKR sebagai anjing penghidunya kepada kerajaan Malaysia...