Selasa, Januari 04, 2011

KABINET TERLEPAS , KHAIRI JAMALUDIN AKAN MASUK PAS ?

Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi telah mempelawa Khairi Jamaludin untuk bersama2 dengan beliau berjuang melawan UMNO selepas Khairi berehat dari politik.
Kenyataan Nasrudin ini dibuat ekoran kenyataan Khairy yang menyatakan hasrat untuk berundur dari pentas politik dan tidak lagi bersedia untuk mempertahankan kerusi Parlimen  Rembau yang beliau wakili sekarang.
Khairi dianggap kecewa kerana DS Najib tidak melantik beliau menganggotai kabinet sebaliknya melantik orang no2 Pemuda UMNO , Datuk Razali kejawatan Timbalan Menteri.
"Ini juga dilihat satu tamparan hebat buat Khairy Jamaludin," katanya.
(sedeh sangat2dan merajuk)
Menurut Nasrudin, Khairy mempunyai potensi  dan bakat kepimpinan yang baik terutama untuk mendekati anak - anak muda negara pada hari ini "dan saya kira ia lebih sempurna serta menjadi nilai tambah yang lebih baik jika Khairy melengkapkan diri dengan ilmu dan fikrah Islam yang mantap lalu menyertai Gerakan Islam ini untuk memperjuangkan Islam dan memimpin anak - anak muda menerajui kebangkitan dan perubahan era ini ke arah membina peradaban yang sejahtera dan negara yang aman membangun."

(terpikat dan terus memujuk khairi)
""Jika Khairy sudah berasa letih dan bosan dengan politik lalu memilih untuk berehat , saya jangka ia adalah respon kepada situasi politik dalaman Umno yang beliau hadapi," katanya lagi .
Katanya, jiwa seorang pejuang mana mungkin boleh berehat dari perjuangannya.
"Akhirnya saya mendoakan agar rakan sejawatan saya Sdr Khairy Jamaludin dikurniakan Allah swt akan kesejahteraan serta kekuatan untuk mendepani cabaran dan pentunjuk demi membuat pilihan yang tepat dan benar," kata Nasrudin lagi dalam kenyataannya itu.

HA HA HA.
KHAIRI....
KAU BUKAN LAGI HERO DALAM FILEM ANAK BAPAK.
ORANG RAMAI NAK TENGOK MACAMANA GAYA KAU
PAKAI SERBAN SEPERTI NASARUDIN ...
TENTU MANCHOOOOOO !

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak payah lah ko terima pelawaan tu.
lagi tambah masalah adalah.

lainlah kalau nak godam pas dari dalam.