Ahad, Januari 02, 2011

KHALID GEREJA TAK SUKA PADA YANG HALAL !

Khalid Samad, mendakwa kerajaan BN cuba membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor melalui pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK).
Beliau berkata Datuk Mohd Khusrin, bekas Setiausaha Sulit Menteri Besar Selangor sebelum ini, iaitu Tan Sri Muhammad Mohd Taib, akan membawa bencana kepada Negeri Se;angor.

(Khalid Gereja)
Bercakap dalam satu sidang akhbar di pejabatnya kelmarin,Khalid mendakwa Datuk Seri Najib berniat mewujudkan kekacauan di Selangor dan memaksa pembubaran DUN negeri itu.
Kebimbangan itu timbul berikutan desas-desus langkah Selangor dan negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat untuk tidak membubarkan DUN masing-masing jika Datuk Seri Najib mahu mengadakan pilihan raya mengejut.
Beliau bimbang keadaan sama akan berlaku di Selangor ekoran pelantikan Datuk Mohd Khusrin ke jawatan itu memandangkan bekas Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) itu lemah dari segi kelayakan mentadbir.
Khalid turut mendakwa bahawa Datuk Mohd Khusrin dilantik untuk mewujudkan masalah kepada pentadbiran negeri itu.
Sebelum ini, mantan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin, memberi amaran bahawa Barisan Nasional (BN) mungkin berupaya mengambil alih kerajaan negeri Selangor, sama seperti yang berlaku di Perak berikutan pelantikan Datuk Mohd Khusrin.
pentadbiran Pakatan di negeri itu pada 2009.
Khalid juga mendakwa SUK Perak sebelum ini memainkan peranan utama menumbangkan PR diPerak.


TAK ADA TELOQ
PAKATAN RAKYAT TAKUT DENGAN PRU !

2 ulasan:

Penditakainsingkat berkata...

Salam Bro,
Saya sudah link blog sdra ke blog saya.
Teruskan perjuangan.
TQ, Salam

blogenstarz berkata...

Penditakainsingkat
TQVM
Ganas Lagi....