Rabu, Februari 02, 2011

ADAKAH PAS SUDAH 'SENGKEK" tiada wang UNTUK DANA PRK ?

SEBUT sahaja PAS sudah terbayang Uncang begerak, Kotak Begerak , Kopiah Begerak dan lain lain lagi.Pada mereka untuk mengadakan kotak2 memungut derma sudah menjadi satu kemestian dan tidak boleh tidak mesti diadakan apabila ada sesuatu ceramah atau PRK.Kalau PRU lagilah dasyat.Mungkin mereka akan mengadaka Rumah begerak pula untuk mengutip derma diatas nama JIHAD.

Selalunya sebelum sesuatu ceramah diadakan ,sudah diaturkan AJK yang akan mengendalikan pegerakkan tabung2,kopiah2 dan kotak2 yang akan digunakan bagi tujuan mengutip sumbangan dari orang ramai.AJK inilah yang memainkan peranan megerakan jentera mengutip subangan semasa aktiviti ceramah dijalankan.

Jikalau kotak sumbangan itu berada disatu tempat dan tidak begerak,AJK statik ini akan menggunakan pembesar suara menarik perhatian orang ramai tentang adanya peti sumbangan ditempat itu.Pengummuman dibuat berulang2 kali sehingga kotak sumbangan itu hampir penuh.

Namun apa terjadi selepas kutipan sumbangan itu diambil,tiada siapa yang tahu.Tiada siapa yang berani mempertikaikannya.AJK yang dilantik secara lisan hilang bersama kotak sumbangan tadi.Kalau ada yang diserajkan pun mungkin setelah diagih2kan sesama mereka.Inilah yang terjadi kepada PAS.

Mereka terlalu "sengkek" sehingga menjalankan kutipan derma dari orang ramai untuk menjalankan aktiviti mereka.Tidakkah mereka tahu bahawa orang yang datang itu kadangkala tidak memperolehi pendapatan  kerana tidak bekerja pada hari itu.

Inilah PAS, berkokok macam ayam jantan.Tapi hakikatnya ekor bergelumang dengan tahi. Lantang bersuara menentang rasuah.Tapi didalam parti makan rasuah....

Macamana nak menang PRK kalau selalu mintak derma.Sepatutnya dia yang memberi derma pertolongan kepada kawasan PRK terlebih dahulu.Ini terbalik.... !


Lihat saja diPRK Tenang.Hampir 1Km jalan dipenuhi dengan kotak derma mereka !

Kalau OKU bolehlah bagi derma !!!!!!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Derma perlu ikut adab dan kesopanan. Kalau kotak derma di letak atas jalanraya yang kotor makanya ia menggambarkan sikap yang ambil mudah aspek kebersihan dan tidak menghargai derma yang disumbangkan.

Mordecai Kucai berkata...

PAS sebagai parti tiada ahli PAS pun yang sayang sebab tu PAS sebagai parti memang sengkek tahap peminta sedekah tepi jalan.

Duit ada tapi pada pemimpin PAS lah. Duit dari hasil titik peluh memeras perbendaharaan negeri. Itu di simpan untuk tembolok mereka dan juga untuk membeli kayu api membakar mereka di neraka!

Tanpa Nama berkata...

P....parti
A....amat
S....sengkek


PAS BODOH.........10000000000000000000000000000000000000000000000000x.....

hangkedee berkata...

parti haram jadah