Khamis, Februari 24, 2011

KADER KOMRAD - PENGKHIANAT MELAYU

Zairil Khir Johari Anak Siapa ? –

Lihat Bukti Kukuh dan Jalan Penyelesian



Pak Khir Johari bersama Christine Lim
Zairil Khir Johari
1 – Melihat kepada muka Zairil Khir Johari dan ditambah lagi apabila beliau dilantik oleh Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Politik kepada Secretary General LGE,  orang yang paling tidak boleh dipercayai di Penang, maka ada sesuatu yang tidak kena terhadap beliau.

2 – Zairil Khir Johari dikatakan ‘anak’ kepada Tan Sri Khir Johari, bekas penjuang kuat UMNO. Kenapa beliau berjuang bersama Komunis DAP? Adakah Zairil anak sedarah sedaging TS Khir?

3 – Bertambah keraguan disebabkan pemikiran> Zairil langsung tidak melambangkan semangat perjuangan orang-orang Melayu. Pandangan seperti ini bersepah-sepah di Singapura. Jelas Penang berkiblatkan Singapura dan menuju kearah itu. Malah perlantikan beliau kedalam DAP hanyalah untuk menghapuskan pandangan yang Komunis DAP adalah anti-Melayu>, walaupun tidak diakui oleh LGE.

4 – Orang-orang lama di Kampung Kancut, Alor Setar memang mengetahui bahawa Pak Khir Johari bersama-sama Che Tom Abdul Rahman (Puan Sri Kelsom) berkhawin pada 1943 dan Che Tom meninggal pada 20hb September 1994. Umum juga mengetahui bahawa Che Tom dan Pak Khir mempunyai 7 orang anak.

5 – Zairil mengumumkan beliau mempunyai 9 adik beradik. Sembilan tolak 7, jadi 2. Mana datangnya selebihnya dua orang itu.

6 – Selepas peninggalan Che Tom, Pak Khir Johari berkhawin semula dengan Puan Sri Christine Lim pada February 1996. Jika Zairil dilahirkan pada 1996 atau 1997, maka Zairil sekarang berumur 15 atau 16 tahun.   Umur Zairil sekarang 28 tahun. Sudah! Kacau! Terlebih 12 tahun!

7 – Sah dan jelas bahawa Zairil bukan anak kandung Pak Khir. Beliau adalah anak Christine Lim bersama bapak kandung asalnya yang berbangsa China. Atau pun Christine Lim tidak pernah berkhawin dengan sesiapa pun sebelum beliau berkhawin dengan Pak Khir?  WooooW ini sudah menarik!

8 – Yang jelas dan secara ‘sah’, Zairil bukanlah anak kandung Pak Khir. Bermakna,

Zairil Berbangsa China.
Zairil Berbangsa Melayu
(selepas masuk Islam, tutur Bahasa Melayu, ikut adat Melayu)

Sekali lagi Lim Guan Eng Seorang Oportunis Yang Nampak Peluang dan Mengambil Kesempatan.

9 - Mungkin juga Pak Khir juga biological father kepada beliau. Atau hanya Bapa Tiri.

Zairil Bin Khir Johari
Zairil Khir Johari Bin Abdullah

10 – Ramai juga bapak-bapak zaman dahulu meng-bin-kan Anak Angkat dengan nama

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jahanam punya manusia !

dzimba berkata...

manusia macam ni banyak atas muka dunia..talam dua muka. Budak macam ni tidak pernah mengenang jasa kerajaan dan tidak tahu untung..ini kes macam budak yang kerja Maybank dan buat hal tu la.

Dapat jawatan pun kerana orang tolong...macam macam pulak tu.

orang macam ini layak diludah aja bro.

Tanpa Nama berkata...

Teringat saya suatu ketika dulu Tan Sri Khir di-kaitkan dengan FREEMASON.