Rabu, Februari 02, 2011

MENGAPA "ORANG ASAL" COOL SEDANGKAN "PARIAH" HOT

NAMPAKNYA masyarakat kaum india begitu marah dengan novel Interlok sehingga sanggup mengadakan beberapa siri demotrasi. Mereka mengadakan demotrasi bagi menyatakan rasa tidak selesa dengan pengunaan perkataan "PARIAH' didalam sebahagian ayat novel tersebut.

Lain pula yang terjadi dengan kaum peribumi Malaysia yang sentiasa berfikiran terbuka dan sentiasa berunding dengan pihak2 tertentu bagi meyelesaikan masalah.Mereka lebih professional dan resional.
Mereka anggap segala masalah dapat diatasi melalui perundingan.

Kepada Kaum india yang tersangat marahnya dengan perkataan "PARIAH" adalah kaum yang banyak berkerja diestet2 dan mereka ini lah yang mula2 dibawa oleh ingris untuk merompak hasil bumi Malaysia.
Mereka marah kerana tidak mahu rakyat Malaysia yang lainny tahu apa itu "PARIAH".Mereka akan malu besar dikenali "PARIAH" walaupun ianya saorang yang ada title "PEGUAM" "DR" dll....

Kaum india sendiri , seperti yang berlaku diIndia, dimana kaum india yang berketurunan "PARIAH" dianggap najis dan langsung tidak boleh disentuh.Apa lagi untuk berkahwin dengan kasta yang berbeza.Ditanah nenek moyang mereka pun mereka disisihkan....  memang jenis "PARIAH" ni tak berjenis. Low Class !

Tapi mereka sudah besar kepala bila berada diMalaysia.Mereka anggap Malaysia ini kepunyaan Mak Bapa Mereka. Wal hal mereka adalah pendatang asing yang dibawa oleh pehak Inggeris untuk merompak Hasil Bumi Malaysia sehingga kini.

Bangsat sungguh.



ps.
Jangar cabar kelembutan orang2 Melayu.
Harap2 13mei jangan berlaku lagi.
Kalau berlaku juga........
Innalilalwainnailahirajiun !

mendidih kerana blog ..... sivaji
mendidih ni !

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"PARIAH"
KASTA PALING LOW CLASS