Ahad, Februari 27, 2011

PAS TERSEMBAM MALU SEBAB KONAR BARING.

Calun BN tunjukkan IJAZAH... PAS gelisah..

PAS yang mendakwa calon UMNO/BN tak mempunyai sijil kelulusan dari Mesir, kini mula membuat konar baring apabila calon tersebut dan juga UMNO negeri mengemukakan bukti yang sebenar.

Didalam satu kenyataan segera hari ini, Naib Presiden PAS dan juga Pesuruhjaya PAS negeri Pahang, Tuan Ibrahim Tuan Man telah menafikan bahawa PAS yang memulakan isu tersebut.
Tuan Ibrahim amat kesal kerana PAS dituduh memfitnah calon UMNO/BN sedangkan mereka langsung tak melakukan perkara sedemikian. Dia juga telah menempelak Menteri Besar Pahang kerana menuduh PAS memainkan isu tersebut tanpa sebarang bukti.

Menurut Naib Presiden PAS ini lagi, yang memulakan isu sijil ini adalah blogger pro Pakatan yang langsung tak ada kena mengena dengan PAS. Malah, PAS langsung tak memberikan arahan untuk mereka melakukan perkara tersebut.
Persoalannya disini, bolehkah kita mempercayai kata-kata Tuan Ibrahim ini? Sebelum ini, mereka langsung tak cuba menafikan fitnah yang dilakukan oleh para blogger mereka.
Tetapi setelah perkara tersebut dibuktikan sebagai tidak benar, mulalah mereka berpusing-pusing menafikan bahawa pihak mereka terlibat didalam memfitnah calon UMNO/BN.

PAS sering mendakwa mereka bersih dari segala perlakuan fitnah, tapi zahirnya merekalah yang menjuarai acara fitnah sesama muslim didalam negara ini.
Beginikah cara PAS berpolitik? Apabila mereka melihat sesuatu perkara tersebut menguntungkan mereka, pemimpin mereka akan diam membisu seolah-olah merestui dan merelakan perbuatan para penyokong mereka.

Tapi jika keadaan bertukar sebaliknya dan menjadi berisiko kepada PAS, pemimpin-pemimpin mereka akan segera membuat penafian samada menuduh ia adalah propaganda UMNO/BN ataupun ia datang dari pihak yang tiada kena mengena dengan PAS.
Inilah perkara yang seperti sudah menjadi darah daging kepada pemimpin-pemimpin PAS. Sikap bermuka-muka dan sering putar belit kenyataan ini membuatkan PAS semakin dipinggirkan oleh masyarakat.
Bagaimanakah rakyat hendak mempercayai pemimpin-pemimpin sebegini jika cakap mereka pun tak serupa bikin?
Layaknya mereka menjaga sekandang LEMBU yang dicucuk hidung...
Itu lah kerja yang paling layak untuk PAS !

PAS kaki koner Baring.
Tak berani bertanggung jawab.
Bacul.
Berani buat Tak berani tanggung.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS dah biasa bohong sebab tu mereka fikir orang lain pun macam tu..