Rabu, April 13, 2011

MANA BAKI 20 MINIT YANG BUAT TERPANCUT ....

SUDAH banyak ditulis mengenai video seks 20 minit dan video seks seminit itu. Dalam masa yang sama banyak juga Anwar Ibrahim cakap – mempertahankan dirinya. Kelmarin beliau berang dengan soalan wartawan. Nama Utusan turut terseret apabila dia bimbang soalan-soalan itu akan memberi ‘modal’ kepada akhbar berkenaan memberi ‘highlights’ mengenai dirinya.

Kepaada pihak-pihak tertentu yang dituduh memfitnah kerana melondeh kain orang supaya bersikap lebih telus dan terbuka. Menurut mereka, jika mahu londeh, londehkanlah selondeh-londehnya. Mengapa hanya seminit. Keluarkan kesemuanya 20 minit.

Sudah pasti ada bakinya lagi bukan? Sudah pasti juga ada ‘footage’ pergerakan Anwar ke dalam hotel itu. Di setiap hotel, ada kamera yang memerhatikan pelanggannya? Kalau si pelaku itu memasuki ke dalam lobi hotel itu dan ke dalam lif sebelum ke dalam kamar tidur itu
Ini bukan soal lucah tak lucah. Kita sedang mencari kebenaran. Kebenaran mutlak agar orang-orang tertentu tidak dicela dengan tuduhan yang boleh mencemarkan dirinya.

Kita tunggulah mungkin akan keluar lagi untuk minit-minit seterusnya. Kita mahu selesaikannya secepat mungkin. Dan bagi pihak masjid-masjid serta surau-surau tertentu, janganlah membuat kesimpulan dulu. Bimbang nanti kesimpulan kita itu silap.

Biarlah baki video itu disiarkan dahulu. Sekali lagi dinyatakan, ini bukan soal lucah atau tidak. Ini sudah masuk soal akademik dan syariah. Syariah yang mahu memastikan kebenaran itu ditegakkan. Jika bukan disebarkan melalui YouTube, tontonkanlah kepada kepala-kepala parti dan Yang-Yang Berhormat di Parlimen. Biar mereka yang mewakili kita semua itu menilai sendiri.

Jika masih berbelah-bahagi, bawalah video itu ke Suruhanjaya Siasatan Diraja Mengenai Video Seks Si Anu untuk dinilai, seperti apa yang dilakukan ke atas kes Teoh Beng Hock.
Saya amat berharap pendedahan yang lebih menggemparkan dapat dibuat dengan cepat – sehari dua ini kalau boleh, demi kebaikan semua dan demi kebenaran mutlak!

Allahu A’lam.


UTUSAN

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bakinya akan ditayangkan bila sampai masanya.
Anwar akan memikul kemaluan yang amat besarrrrr

hangkedee berkata...

cerita kalu happy ending mana ade kick