Isnin, April 11, 2011

PDRM MASUK KAMPUS : PEMBANGKANG PANAS !



Satu program yang julung kalinya diperkenalkan di Malaysia iaitu Program 'Campus Policing' atau Kepolisan Kampus memfokuskan kepada komuniti di institusi pengajian tinggi awam dan swasta sejajar dengan Konsep 4P yang diperkenalkan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Hj. Ismail bin Hj. Omar.

4Ps
1. Protective
2. Performance and outcome oriented
3. Proactive
4. People oriented
“Kepolisan Kampus adalah satu inisiatif untuk menjadikan persekitaran di institusi pengajian tinggi tempatan sentiasa selamat dan sekaligus mewujudkan suasana yang aman dan pembelajaran yang kondusif”, ulas Supt. Abd. Razak bin Elias, KPD Serdang ketika perasmian program tersebut di Universiti Putra Malaysia, Sabtu lalu. Program tersebut akan dikembangkan lagi ke IPTA/IPTS lain di kawasan Serdang pada waktu terdekat.




BS:
Akan kedengaranlah nanti Parti Pembangkang menggunakan isu ini dengan mengatakan PDRM sudah mencampuri urusan IPTA.Dengan lantang mereka juga akan mahukan satu suruhanjaya siasatan ditubuhkan untuk menyiasat salahlaku PDRM dikampus2!


1 ulasan:

pacat berkata...

kalau ikut pembangkang semua tak boleh sbb diorang nak masukkan kongsi gelap kat IPTA!... demi rakyat dan kesedaran dari peringkat awal masukkan sekali SPRM!