Jumaat, Disember 10, 2010

ANJING KURAP ASYIK MENYALAK POLIS .... SEMUA TAK KENA !

Kenyataan terbaru yang dikeluarkan oleh Presiden Trensperencey International (TI) sangat MERENG.Ada ke patut dia mengatakan bahawa PDRM adalah organisasi kerajaan yang paling tinggi terlibat dengan rasuah berbanding dengan yang lain2.Ia mengatakan bahawa dinegara2 lain diluar sana,indek rasuah biasanya dikaitkan dengan parti POLITIK.Berbeza dengan apa yang berlaku diMalaysia,dimana parti POLITIK sangat minima bergelumang dengan RASUAH. Pelik sungguh kajian yang dijalankan oleh TI ini.Mengapa isu ini diketengahkan berbanding dengan RASUAH yang dilakukan oleh orang awam.
Penulis bukan mahu membela POLIS tapi membandingkan PDRM dengan lain2 jabatan adalah tidak adil. PDRM sendiri mempunyai Bahagian Tata Tertibnya.Apakah  TI tidak merujuk kepada bahagian Tata Tertib bagi mendapatkan figure yang tepat berbanding keanggotaan didalam PDRM.Jangan hanya mendapat maklumat daripada pehak yang sememangnya membenci POLIS.Kalau betul2 telus,keluarkan perbandigan yang telah dibuat kajian.Buat seperti siasatan diraja dimana keahliannya terdiri daripada semua yang terlibat.
Bukan buat sesuka hati sendiri !
(Datuk Paul Low-Presiden TI)
Kalau dibandigkan perlakuan rasuah didalam PDRM,ianya hanya 0.00001% berbanding dengan keanggotaan PDRM.Mengapa TI tidak mengeluarkan kenyataan mengenai rasuah yang berlaku didalam kerajaan Selangor.Apakah TI sudah dibeli oleh SELCAT atau PR diSelangor kebanyakan orang CINA !
Memang bangsat mereka2 ini semua.Daripada Irene Fernandez sehingga lah Namwee babi.Semuanya mencari PASAL saja.
Sudahlah tiada sumbangan untuk negara,berani pulak nak menjahanamkan perpaduan yang ada.

3 ulasan:

Azizan Yaakob berkata...

salam, telah dipautkan kelaman popular suaramajlis. TQ

Tanpa Nama berkata...

PEMBETULAN

AYAT SEBENARNYA BERBUNYI BEGINI !!!

ORGANISASI YANG PALING TINGGI TERLIBAT RASUAH - CINA LAH
Baik pemberi mahupun penerima

CUBA IMBAS PENGALAMAN SEORANG GURU MENGAJAR PERDAGANGAN DI SEBUAH SEKOLAH MENEGAH ... apabila guru itu membicarakan soal teori perdagangan ,, maka dengan selamba seorang pelajar cina mencelah " aiya cikgu .. apa susah susah belajat ini semua .. hulur wang aja ma,, selesai masalah !!! " BEGITU MUDAHNYA ANAK CINA ITU MENYELESAIKAN TEORI PERDAGANGANNYA

lu pikirla sendiri ..

AGAK AGAK JUTAWAN JUTAWAN DAN TYCOON CINA INI MENGAMALKAN RASUAH TAK ???? SIAPA YANG SELALU MENGUPAH TONTO ??????

Tanpa Nama berkata...

anon o9:11
Betul tu
Memang lah kaum cina yang kuat rasuahnya.Walau dimana sekalipun mereka berada... RASUAH adalah sebahagian dari cara hidup mereka.Uashkan TONTO, TUHAN mereka pun kena rasuah juga.Dulu bagi limau betul.Sekarang ni plastik pulak.....
he he he