Ahad, Disember 26, 2010

MEREKA FANATIK KEPADA NEGARA DAN PASUKANNYA !

Sebanyak dua helai bendera Merah-Putih berukuran sekitar 10x5 meter diarak oleh penyokong Indonesia mengelilingi Stadium Bukit Jalil, tempat dimana akan berlangsung  
pertandingan pertama final Piala AFF, 2000 hrs Ahad .(26/12/2010).

Sambil mengarak bendera, mereka akan menyanyikan lagu Indonesia Raya. Mereka  adalah masyarakat Indonesia yang bekerja di Malaysia, ataupun  yang datang  dari Indonesia.
"Kalau begini jadi ramai. Tak ada masalah kita datang dari mana, kita sama-sama orang Indonesia. Kalau ada orang Malaysia mau gabung juga tidak apa-apa," kata Andi, suporter Indonesia dari Jakarta sambil berjalan dan kedua tangan memegang sisi lebar bendera di bagian kepala perarakan.
"Kami senang. Ini seperti dikunjungi keluarga dari tanah air. Indonesia menang," timpal suporter yang tinggal di Malaysia, Ana.

GAGAH SUNGGUH MEREKA.
PENYOKONG MALAYSIA BUAT APA....
ARAK BOTOL AIR AGAKNYA !

BACA INI ,.
KITA RASA APA !
ADA LAGI KEBENCIAN ITU !

WOWWWW

INDONESIA 11 MALAYSIA 0

TEAM Garuda MEWAR2KAN - Harimau Malaya 11 gol tanpa balas. Pertarungan berat sebelah ini berlangsung di area jogging Stadium Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta.
"Kami berusaha membangkitkan rasa nasionalisme warga negara melalui baju unik ini," kata Frendianto, warga Boyolali (Jawa Tengah) kepada wartawan di Pintu Merah Stadion Utama Gelora Bung Karno (SUGBK),(26/12/2010).
Langkah Frendianto dan rakan2 lainnya cukup berbeza di tengah2 lambakan penjualan pakaian dan jersey team Merah Putih. Biasanya, orang awam selalu  melihat pakaian bertuliskan Indonesia yang lengkap dengan lambang Burung Garuda. "Baru saya dan 6 kawan yang jual pakaian  ini sejak 2 hari lalu," ujar Frendianto yang menginap di Masjid Al Bina, GBK.
"Pakaian bertulis  Ganyang Malaysia' sudah dibuat dan besok akan jadi JUAL. Kita juga akan jual pakaian bertuliskan 'Batik, Reog, Wayang KULIT Milik Indonesia' dan 'Unyil dan Usro Ganyang Upin dan Ipin' dengan harga sama, Rp 40.000," ungkapnya.


GELI GELI GELEMAM...
MENDIDIH NI....


2 ulasan:

dzimba berkata...

jangan risau, Aku yakin malaysia boleh menang 3 berbalas 0. malaysia boleh

blogenstarz berkata...

Dzimba MMIM

U memang tukang Ramal yg geniussssss....