Isnin, Februari 28, 2011

MENTERI KDN MESTI TEGAS CANTAS BABI HINDRAF


Salam semua…
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein bersyukur perhimpunan yang dirancang pertubuhan haram Hindraf di ibu negara hari ini, tidak mendapat sambutan.
Beliau berkata, berdasarkan laporan diterimanya daripada polis, ia tidaklah sebesar mana.
"Sejumlah besar orang yang berkumpul di Batu Caves adalah untuk atur cara agama dan bukanlah untuk berdemonstrasi di jalanan.
"Mereka (Hindraf) cuba eksploitasi mengatakan perhimpunan di Batu Caves itu menyokong mereka tetapi fitnah kerana ia perhimpunan agama.
"Malah saya difahamkan tiada perhimpunan di KLCC," katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyempurnakan majlis perasmian serentak Persidangan Tahunan UMNO Cawangan-Cawangan Negeri Perak 2011 di sini hari ini.
Turut hadir Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.
Hishammuddin diminta mengulas penahanan 109 ahli dan penyokong Hindraf yang berhimpun tanpa permit di sekitar ibu negara hari ini.
Perhimpunan itu difahamkan bertujuan mendesak polis supaya membebaskan pemimpin Hindraf yang ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selain mahu novel Interlok dikeluarkan daripada kurikulum sekolah.
Hishammuddin berkata, pihak polis akan mengambil tindakan tegas ke atas lebih 100 orang ditahan kerana terlibat dalam perhimpunan itu.
"Mereka akan diambil keterangan sebelum siasatan dilakukan dan diputuskan sama ada ia akan dibawa ke mahkamah," ujarnya.
Dalam pada itu, katanya, terdapat pihak-pihak tertentu yang cuba mengambil kesempatan menyamakan perhimpunan yang dianjurkan Hindraf dengan peristiwa di Tunisia dan Mesir.
Namun katanya, usaha tersebut gagal kerana ia tidak mendapat sambutan selain jelas melanggar undang-undang serta menyusahkan orang ramai.-Utusan.
P/S – Tindakan KDN menunggu perhimpunan yang dirancang pertubuhan haram Hindraf di ibu Negara sehingga hari Ahad, dan bersyukur kerana ianya tidak mendapat sambutan adalah tindakan yang kurang bijak. Nasib baik tidak ada nyawa yang melayang dan harta benda awam yang rosak…
Itupun kalau tidak mendapat sambutan, kalau mendapat sambutan besar-besaran lagu mana lah pulak? Takkan nak tunggu saja…baru nak ambil tindakan?
DS Najib perlu ubah KPI untuk KDN daripada kurang sambutan ke ‘zero’ sambutan…barulah Menterinya celek mata sikit……
sumber:
salam semua

4 ulasan:

PAPA GOMO berkata...

Gua setuju sangat tu bro. Babi hindraf mesti di hapuskan

Tanpa Nama berkata...

TANGKAP JE...KASI HUMBAN DALAM JEL..JGN TERAGAK2..MESTI TEGAS..JGN PEDULI DGN KOMEN2 MANGKUK AYUN PEMBANGKANG..BUKAN SEMUA KAUM INDIA YG SOKONG HINDRAF..KALAU KERAJAAN GAGAL MEMBENDUNG HINDRAF NI..DIKUATIRI KERAJAAN AKAN DI PANDANG LEMAH DAN TIDAK BERWIBAWA..RAKYAT SECARA SINIS MEMANDANG KERAJAAN YG LEMAH..MAKA SOKONGAN RAKYAT AKAN BERKURANGAN KERANA RAKYAT SUDAH TIDAK YAKIN..JGN BAGI MUKA

Tanpa Nama berkata...

SAYA SOKONG KUAT, KALAU LAH HISHAMUDIN TEGAS AWAL2 DARI SEKADAR MEMBERI AMARAN DAH LAMA KITA SEMUA BERSYUKUR. AMIIIN...

Melayu Tidak Lupa berkata...

Hishamuddin wajib di tukar. Gantikan dengan yg lebih berwibawa dan tegas.