Jumaat, Mac 04, 2011

BICARA ANWAR - SIAPA YANG MEMBIYAINYA ?

Perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim adalah satu perbicaraan yang bersiri.Para peguam Anwar dengan sengaja melengah2kan perjalanan perbicaraan dengan alasan yang tidak munasabah.Peguam bela Anwar banyak menimbulkan spekulasi dan perbicaraan didalam perbicaraan semata2 untuk membela Anwar dan mencari alibi yang boleh digunakan..Mereka memang pakar didalam menegakkan benang yang basah.



Walaupun telah ramai yang meninggalkan beliau seperti Sulaiman Abdullah, Raja Aziz Addruse, Zulkifli Nordin, Zainur Zakaria dan lain-lain masih ramai peguam-peguam lain dan berkaliber yang mahu mewakili beliau.

Nama-nama peguambela-peguambela hebat sepert Karpal Singh, Ram Karpal Singh, Sankara Nair, Datuk Param Cumaraswam, Dato’ CV Prabhakaran, Ram Singh, Marissa, Radzlan  dan lain-lain. 
Adakah semua peguambela-peguambela bertaraf "superstar" ini percuma??? Jika tidak siapakah yang "menaja" kos mereka? Dah lebih dua tahun kes perbicaraan Liwat II berjalan. Itu belum termasuk kes Liwat I yang berjalan selama bertahun-tahun termasuk tempoh rayuan.

Memandangkan Anwar dilihat rapat dengan pertubuhan-pertubuhan Yahudi, takut-takut mereka pula yang membiyayainya.

Bak kata pepatah Inggeris, "there is no free lunch in this world". "You scretch my back and I'll scretch yours".

Bahaya tu jika bakal PM kita banyak terhutang budi kepada agensi-agensi berkaitan Yahudi.
Kalau dilihat darpada kedudukan Anwar dimata Yahudi,tidak mustahil pakatan yahudi membiayai perbicaraan tersebut.....


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau Anwar Telus.....
Buktikan darimana dana perbicaraan diperolehi !
Beranikah dia !

Tanpa Nama berkata...

Unknown 6:59 4 Mac
Jawapannya mudah saja. Mereka tu bagi khidmat free saja. Jika misi ke Putrajaya berjaya di situlah habuannya. Menteri balasannya.

Jika ditanya mengapa anwar sangat disanjung oleh bukan Melayu, jawapannya lagi mudah. Begini, dengan apa yg diperjuangkan oleh anwar, memberi sama rata apa sahaja kepada Melayu dan bukan Melayu, merupakan tawaran yg terlalu menarik kepada mereka(non Malays). Itulah mereka tunggu selama ini. Itulah yg mereka perjuangkan selama ini. Saat ini, kalau ada cina atau india yg tidak bersetuju dengan apa yg diperjuangkan anwar,maka tandanya cina dan india itu gila lagi sasau. Perjuangan Umno selama ini menjadi sukar kerana nak mempertahankan saki baki keistimewaan itulah, sebagaimana tercatat dalam perlembagaan negara.

Barang dingat pembaca budiman, sekali keistimewaan itu terlepas ke tangan orang lain, maka jangan haraplah untuk mendapatkannya kembali, sampai mati. Contoh2 banyak terdapat dalam kehidupan kita seharian.

masmerah

sejahtera39 berkata...

minta tolonglh kepada semua... janganlah kita berangan2 atau kita perasan bahawa anuurjubri ini akan memnjadi pm malaysia.. mcmmana nak kata dia ni bakal PM malaysia... tak merasa annuar nak jejak kaki keputrajaya...menang pakatan pru13 parlimen majoritinya dap.. mau ke mereka beri laluan kpd annuarjubri ni.. mungkin tidak!!! jadi biarlah anurjubri terjun dengan labu-labunya..