Selasa, Mac 22, 2011

MEREKA MENGURUSKAN JUALBELI ISU - MEREKA TETAP UNTUNG

Satu komen yang dipetik dari blog Pisau Net.(Anwar Kantoi)
anon 22/3/11 10:39.
Satu komen yang baik terhadap isu Video Porno yang hangat sekarang ini.
Kita perlu berhati2 dengan permainan Anwar Ibrahim.


Kerajaaan dan UMNO perlu berhati-hati dalam isu ini. Saya berpendapat terdapat beberapa perkara yang meragukan dalam isu ini. Ada kemungkinan ianya merpkan strategi/konpirasi pemimpin berkenaan untuk mengalih perhatian rakyat dan masyarakat antarabangsa berkaitan isu liwat beliau. Kita semua tahu isu lieat beliau berada dalam kedaan kritikal dan genting sekarang terutamanya berkaitan dengan isu DNA yang boleh dianggap sebagai ‘SENJATA MAKAN TUAN’.

Sekiranya video ini palsu, pemimpin berkenaan akan mendapat manfaat yang besar di mana beliau boleh menuduh pihak Kerajaan dan UMNO yang merancang semua ini dan ianya secara tidak langsung akan mengalih perhatian rakyat dan akhirnya isu DNA dan liwat beliau dilupakan.

Keraguan yang timbul:

1. Dato’ T diarahkan oleh pemimpin berkenaan untuk mencari jam tangan beliau yang dipercayai tertinggal di Bilkik Hotel. Ini menunjukkan Dato’ T serang yang rapat dengan pemimpin berkenaan dan juga mungkin orang kepercayaan beliau? Kalau Dato’ T orang yang rapat, kenapa beliu tidak bertanyakan terus isu tersebut kepada pemimpin berkenaan?

2. Perakam video disimpan di salah satu drawer/laci. Agak meragukan kerana takkanlah perakam rahsia diletakkan dalam laci/drawer. Sudah menjadi kebiasaan bagi kebanyakan orang yang menggunakan bilik hotel untuk membuka setiap laci sewaktu mereka menggunakan bilik hotel.

3. Kenapa Dato’ T tidak menyerahkan terus video ini kepada pihak Polis atau Jabatan Agama Islam?

4. Kenapa Dato’ T yang dilihat mempunyai keupayaan yang hebat untuk mengupah pengawal lengkap dan mengadakan sidang video dan akhbar di Sri Carcosa Negara tidak memeriksa terlebih dahulu keaslian videa tersebut sebelum didedahkan kepada media tempatan dan antarabangsa? Beliau boleh memanggil para pakara untuk memeriksa video tersebut pada bila-bila masa dan membuat sidang akhbar dengan pakara tersebut.

5. Bagaimanakah pihak pembangkang boleh terus mengeluarkan kenyataan penafian sedangkan video tersebut baru sahaja di dedahkan kepada para media dan nama pemimpin terlibat juga tidak didedahkan. Mereka juga tidak mengetahui dan melihat video tersebut.

6. Penayangan video tersebut secara berperingkat dalam suatu masa kepada media tempatan dan media antarabangsa merupakan satu perancangan yang hebat bagi membolehkan isu ini mejadi heboh dan menjadi berita utama di media tempatan dan antarabangsa pada keesokkan harinya. Kalau video ini palsu, pemimpin berkenaan akan mendapat manfaat yang besar dan beliau boleh menuduh pihak Kerajaan dan UMNO yang mengadakan konspirasi untuk menjatuhkannya. Beliau akan Berjaya untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu DNA beliau.

Untuk mengelakkan konpirasi ini mencapai matlamatnya, saya mencadangkan kepada para pemimpin Kerajaan dan UMNO mengeluarkan kenyataan TEGAS seperti berikut:

“KITA TIDAK AKAN MEMBERIKAN KOMEN BERKAITAN VIDEO INI SELAGI KETULINAN/KEASLIANNYA TIDAK DISAHKAN OLEH MEREKA YANG PAKAR. APA YANG PENTING SEKARANG IALAH PEMIMPIN BERKENAAN PERLU MENYERAHKAN DNA BELIAU UNTUK MENYELESAIKAN KES LIWAT BELIAU.. ITU YANG RAKYAT MAHUKAN…”

Namun.. sekiranya video ini asli.. ini merupkan pembalasan Allah swt kepada para umatnya yang mungkar…


Ulasan Blogenstarz:
Mereka mendapat untung daripada isu yang mereka sendiri reka.Lihat saja beberapa isu
yang dipolitikan oleh mereka demi politik.
1.Isu gambar bogel Eli.Wong.
2.Isu Peguam Negara yang boleh dilobi.
3.Isu Teoh Beng Hock.
4.Isu Aminurashid yang ditembak Polis.
5.Isu Memali.....
.....Dan banyak lagi isu yang telah memberikan keuntungan moral kepada Pakatan !

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

INGAT !!!!!

PKR hidup dengan isu yang mereka timbulkan sendiri....