Jumaat, Mac 25, 2011

WHO IS DATO' ESKAY ?

Dato’ Eskay Shazryl Abdullah. Adalah bekas physiotherapist bagi pasukan Olimpik Gimnastik Amerika Syarikat dan kelab American Football ternama, Dallas Cowboys.

Beliau dijemput pulang ke Malaysia oleh Tun Dr. Mahathir Mohamed untuk membantu proses pemulihan Dato’ Seri Anwar Ibrahim apabila Anwar jatuh dari kuda sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri. Dato’ Eskay pernah ditempatkan di Majlis Sukan Negara untuk beberapa ketika.

Beliau adalah diantara dua tiga individu terakhir yang diamanahkan untuk berunding dan memujuk Dato’ Seri Anwar supaya meletakkan jawatan Timbalan Perdana Menteri dan pergi menyambung pengajian di malam sebelum Anwar dipecat.

Eskay jelas masih kagum dan sayang pada Anwar ketika itu, itu pengamatan saya bila mendengar cerita-ceritanya tentang Anwar dan Tun Dr Mahathir di kediamannya di  Kedah hampir sepuluh tahun dulu.
Bahkan ketika itu dia juga memaklumkan bahawa kemungkinan akan menerima tawaran untuk membantu proses pemulihan ke atas sakit belakang Anwar yang semakin beronar ketika di dalam Penjara Sungai Buloh.

Di kediamannya  juga pada ketika itu masih terdapat beberapa peralatan pemulihan yang digunakan untuk Anwar dan yang paling saya ingat ialah sebuah kerusi jati penyerahan bekas Presiden Indonesia, BJ Habibie kepada Anwar ketika Anwar mengunjungi Habibie.

Saya rasa tiada pihak boleh menafikan hubungan rapat Eskay dan Anwar. Sebagai seorang yang merawat Anwar untuk sekian lama, mustahil juga Eskay boleh tertukar Anwar dengan individu lain di dalam rakaman video yang sedang heboh diperkatakan.

Dato’ Eskay Shazryl Abdullah, seorang yang bertatasusila dan berbudibahasa tinggi adalah salah seorang dari Dato’ Trio yang juga terdiri daripada Abdul Rahim Thamby Chik dan Shuib Lazim yang merupakan mastermind disebalik kemunculan video seks yang dikatakan menampilkan aksi seorang lelaki yang disyaki Ketua Pembangkang Malaysia.

Eskay yang dibesarkan oleh sebuah keluarga Siam mengesahkan hari ini beliaulah yang menemui rakaman video tersebut setelah diarah oleh Anwar untuk mencari jamnya yang dikatakan tertinggal disebuah bilik di sebuah spa.
Sebelum ini, namanya pernah disebut sebagai individu yang bertanggungjawab membantu Raja Petra Kamaruddin meninggalkan Malaysia.

Bagaimanapun, Eskay tidak pernah mengesahkan penglibatannya. Di awal tahun 2000, Eskay dikenali dengan gelaran Dato’ Kambing kerana penglibatannya dalam penternakan kambing di Kedah. Beliau juga terlibat di dalam mengimport lembu-lembu dari Myanmar dan merupakan tulang belakang program Kedah Halal Meat.


KICKDEFELLA


KOMEN DARI PEMBACA BLOG BELIAU:

Kacukan
Salam..
Cuma satu nak berpesan kpd ahli-ahli samada dari Parti PAS atau UMNO atau ada ahli PERKASA dan juga seluruh umat islam..
Selagi perkara yang berlaku tidak kita lihat dengan mata sendiri dan tidak bersaksi, jangan dituduh, dicela dan dihina orang yang belum tahu bersalah atau tidak.
Kalau nak bercerita ttg moral, apakah org yg menonton dan membuka cerita itu lebih bermoral daripada org yg melakukan adengan tersebut??
Kalau kita berpegang kpd ajaran islam, maka lbh baik kita diam drpd berkata-kata perkara yg kita tdk tahu. Takut nnt, bila perkara yg kita tdk tahu kita bercakap jg, maka jd munafik!!!
Saya selalu dgr dlm kempen pilihanraya penyokong2 parti bertanding menyebut hal liwat dan sondol belakang. Tp, apakah terbukti di depan mata kita yg perkara 2 benar2 berlaku. Hanya mangsa yg tahu hal sebenar dan kita jgn tokok tambah cerita. Jgn kutip cerita dr tepi jln. Pastikan anda blh buktikn perkara ini berlaku barulah boleh bercerita..
Ingat, jgn buka aib org nnt di akhirat ALLAH SWT akn buka aib kita pula….
Wassalam…

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan melihat rupa kulit tanpa kita mengetahui apa2 tentang isinya.