Sabtu, Februari 12, 2011

TARBIYAH PAS BERJAYA LAHIRKAN SPESIS HARAMJADAH.

SOBRI SUDIN1. Hafizul Hak, 31 TAHUN, pelajar tahun akhir pengajian Syariah di Al-Azhar anak kedua DATO IR PAHROLROZI ZAWAWI pemilik Syarikat Perunding PAZA

(tapi sampai mati dia takan mengaku sebab dah guna proksi, soalan ni ADUN Guar Ku Rahman pernah tanya dalam sidang DUN, apa lagi melompatlah si Pahrolrozi) yang diberi peranan sebagai consultant projek KUIN. Kita percaya Hafizul Hak merupakan salah seorang pemegang biasiswa kerajaan Negeri ataupun Kerajaan Pusat,(duit tu datangnya dari duit cukai rakyat termasuk duit orang UMNO..tak haram ka guna duit yang ada campur dengan duit orang UMNO?????..waris yang akan meneruskan legasi menanamkan
kepercayaan pada pengikut jahil yang lain bahawa hanya PAS itu ISLAM, yang lain tak berapa Islam.

2.Kadangkala kita tidak faham, kalau ambik jurusan syariah, usuludin, pengajian hadis, dakwah dan kepimpinan Islam, pelajar universiti cenderung untuk memilih PAS sebagai landasan perjuangan..Nampak sangat Islam pada kacamata puak ini disaluti dengan elemen superficial, dan tidak melihat islam dalam sudut worldview sebagai 'deen'.

3. Bukan apa, aku kenal ramai rakan-rakan yang menggaji di Fakulti pengajian Islam semasa aku menuntut di ijazah pertama di UKM dulu sekitar 1991-1995. Ramai pelajar pengajian fakulti Islam yang jadi playboy,usung marka ke sana sini, (ramai yang jadi lagu tu budak Kelantan) mat ganja,mat ubat batuk, mat pau, mat metal, kalau yang perempuannya ada yang bermukah di balik pokok buluh dibelakang cafe kamsis aku duduk, tangkap khalwat ni tok sah kira..la..

4. Namun mereka ini dari sudut ideologi memang kuat dengan PAS semasa menuntut dan berterusan hingga kini. Jadi kesimpulannya, mereka sertai PAS untuk menutupi sikap dan watak sebenar mereka selain sebagai satu proses penyucian dosa la kot..Maknanya bila sertai PAS, puak ini merasakan keIslaman mereka terjamin berada pada tahap yang tip top dan lebih terasa Islamic enviromentnya berbanding dengan serta UMNO..Benarkah begitu???

5. Adik beradik aku pun banyak yang jadi ahli PAS, tapi kurang aktif, sebab mereka sertai macam aku kata tadi kununya envoiroment Islamnya lebih kondusif, pada persepsi depa la. Pak Menakan aku Tok Guru Pondok di Yan, dia memang ahli PAS, tapi dia tak berpolitik gila babi macam orang lain, sekadar sertai PAS kerana dikatakan PAS lebih dekat dengan imej keIslaman. Tapi bila dia mengajaq dia mengajaq betoi-betoi tak campur aduk politik.

6. Ada satu keluarga miskin sebelah Jerlun yang aku kenai, dia ni kena adik beradik agak jauh la sebelah bini aku..Ketua keluarga miskin ni kuat PAS,ahli PAS seumur hidup. Kerja dia pagi petang dok kedai kopi main dam, dia biaq bini kerja buat bendang..(tu pun nasib baik bendang Tok Bini aku dia bagi pajak, kalau tidak keluarga tu pakai tak boleh makan apa).

7. Tiap-tiap bulan dia hentam duit imbuhan JKM RM300 sebab kaki dia ada cacat sikit(tak teruk masih boleh buat kerja keras). Kerja dia tak dak lain,dok maki kerajaan BN tak tentu hala sebab nu puak pemimpin PAS sebelah Jerlun, air Hitam dok hasut dia. Anak dia yang dok sekolah aku yang bantu banyak..bukan nak mengungkit, tapi aku tak berpeluang nak sembang dengan dia secara serius lagi..nanti la..ada masa aku akan bubuh penerajang sekali..sebab dia suka jadikan bini dia punching bag...Inilah antara kejayaan PAS mentarbiyah spesis yang tak berguna macam ni..aku kira apa..adik beradik ka..MB ka..kawan dalam UMNO ka..yang tak betoi aku akan tegur..

8. Dan lebih malang spesis poka hijau ini yang ditarbiyah dengan elemen haramjadah juga telah lama berkembang biak sebagai pegawai tinggi kerajaan,GURU, pensyarah universiti, dan banyak menguasai sektor tertentu. Kita tak cemburukan depa, cuma kita kesal konsep parti menguasai kerajaan tidak BN benar-benar praktitkan.

9. Kerajaan BN terlalu berlembut, yang dok berjuang, bantu UMNO/BN haram jadah tak boleh apa, tapi yang dok kritik, maki kerajaan terang-terangan kata kerajaan zalim dan bersenkongkol dengan pembangkang depa ni akhirnya naik pangkat jadi Profesor, KSU, KSN, Naib Canselor, Pengarah agensi dan setengahnya bila dilantik jadi CEO GLC, dengan tidak berasa syukur membantu pulak parti PAS, PKR dan DAP,.

10. Macam juga peluang niaga, dizaman BN perintah, puak kontraktor PAS, PKR dan DAP tetap kaya raya dibagi peluang cukup luas, tapi zaman Pakatan RAKYAT perintah dibeberapa buah negeri, kontraktor yang ada cop UMNO sikit pun walau tak jadi ahli UMNO pasti disisihkan.

11. Keadilan Islam apakah ini? Ketelusan apakah ini..Yang penting percayalah, berdasarkan sejarah ka, nas ka, sikap ka..pengalaman ka..track record ka..kalau hangpa pakat nak jadi haramjadah kesemua selepas ni dalam semua bidang..termasuk anak-anak hangpa maka undi la lagi PAS..Nak elok lepas ni bagi peluang SHEIKH ANWAR AL IBRAHIMI jadi PM, Lim Kit Siang jadi TPM,masa tu barulah hangpa nak ingat kata bidalan,
'SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN MAMPUS PI KAT HANGPA'....

Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2011/02/tarbiyah-pas-berjaya-lahirkan-spesis.html#ixzz1Dc9zadu1

2 ulasan:

Melayu Pasir Gudang berkata...

mantap broooo.....memang mereka inilah spesis yang akan menghancurkan negara, doktrin yang telah di cipta sejak dari proses sumbat air mani jadi benih, nak main dengan bini pun sempat maki kerajaan sebab blackout.....inilah golongan yang tidak reti bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan BN kenalah cantas sebelum menjadi semak !