Jumaat, Januari 14, 2011

KAUM ALJUBURI ADA MUZIUM SENDIRI !

Museum gay pertama di Amerika Syarikat  secara resmi dibuka pada Kamis (13/1/2011). Muzium yang terletak di 4127 18th Street, kawasan Castro, San Fransisco ini diberi nama Gay Lesbian Bixeual Transgender History (GLBT) Museum. 

"Kami berusaha sebaik mungkin menjadika  muzium yang kaya, berbeza dan memberi kejuta bagi kum gay, lesbian dan transgender," kata Pengarah Eksekutif komuniti GLBT, Paul Boneberg seperti dilapurkan. 

Meski menjadi yang pertama di Amerika Serikat, museum ini adalah museum gay kedua di dunia. Yang pertama terletak di Jerman. 

(GAMBAR HIASAN)
Lokasi museum ini terletak dipusat Castro, sebuah kawasan yang ramai dengan kaum homoseksual, tidak hanya terkenal bagi orang tempetan tapi juga dikunjungi ribuan pelancung setiap tahun. "Kami berharap mereka datang ke museum dan mendapat cerita menarik soal kehidupan gay, lesbian, biseksual dan transgender," kata Boneberg.  

Sejumlah barang yang berhubungan dengan gay dipamerkan, seperti kacamata merah muda Harvey Milk, meja milik Harvey Milk, manuskrip soal gay, juga mainan seks. 
Harvey Milk adalah politikus gay pertama yang menyatakan dirinya gay secara terbuka dan terpilih sebagai anggota dewan sanate pada 1977. Setahun kemudian dia dibunuh. 

HA HA HA.... Patutla siAnwar selalu ke sana mencari ketenangan.... rupa2nya ada yang special !

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yoooo
ANWAR iBRAHIM TENTU TAK SABAR NAK KESANA.
KOT2 ADA BENDA YANG BOLEH DIBUAT HADIAH....