Ahad, April 17, 2011

APA LAGI YANG KAUM CINA MAHU !

PRU DUN SARAWAK sudah melabuhkan tirainya.Rakyat hanya menunggu PRU 13.Namun maseh tiada kesudahannya masalah yang dibangkitkan oleh kaum cina.

Mari kita bicara secara jujur mengenai keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak yang telah diumumkan semalam.
Jika dilihat kepada pola dan corak Politik di Sarawak ini, ia tidak banyak beza dengan apa yang berlaku pada tahun 2008 yang lalu.

Keputusan Pilihanraya Negeri ini lebih banyak memihak kepada parti DAPigs berbanding parti komponen BN yang menjaga kepentingan kaum Cina di Malaysia ini.
Tidak dapat dinafikan bahawa perubahan sikap bangsa Cina terhadap Barisan Nasional tetap tidak berubah. Kenapa perkara ini berlaku berulang kali? Itu persoalan Semut.
Padahal strategi dan agenda DAPigs ini berlaku didepan mata mereka sendiri. Takkan benda ini mereka tak mampu nak lihat?

Apa agenda DAPigs ni? Mereka nakkan kuasa. Untuk apa? Untuk mendapatkan tanah dan hak keistimewaan yang dimiliki oleh Bumiputera.

Dengan adanya kuasa, mereka dapat menafikan hak tersebut, melupuskan Dasar Ekonomi Baru dan hak pemilikan tanah serta sebagainya.
Tatkala PKR mencanang untuk memperjuangkan tanah NCR, DAPigs mengambil peluang untuk membuat tuntutan yang sama.
Salah satu tuntutan DAPigs di Sarawak ialah soal tanah. Bila ditanya, kenapa mereka mahu tanah? Jawapannya mudah. Orang lain boleh dapat, kenapa diorang tak dapat?
Malah mereka menjadikan slogan 1Malaysia sebagai jawapan paling kukuh. Begitu mudah mereka menterjemahkan Gagasan tersebut.
Tetapi adakah Barisan Nasional bersedia untuk menangkis persoalan tersebut? Tidak. Jika ya, mana mungkin mereka boleh buat benda yang sama dua kali?

Tak masuk akal lansung. Takkan mereka tak menjangka perkara seumpama ini akan berlaku sekali lagi dalam Pilihanraya Sarawak ni?
Satu soalan kepada parti yang menjaga kepentingan bangsa Cina seperti MCA, GERAKAN dan SUPP ini.
Sampai bila diorang nak harapkan bantuan dari parti komponen Bumiputera untuk memastikan kemenangan mereka dalam Pilihanraya Umum akan datang?macam - macam benda dah bagi pada diorang. Tapi perubahan sikap masih tak menampakkan ke arah yang postif. Makin buruk lagi ada la.Jadi jangan salahkan rakyat terutamanya bangsa - bangsa lain yang mula memandang serong agenda diorang ni.

Satu pekara yang mereka selalu perkatakan adalah mengimbangi populasi YB2 diDUN dan Parliment. Mereka pandai memainkan strategi mengimbangi kaum mereka untuk berada diDUN dan Parlimen....

Ada dah dikalangan rakyat yang mula keluar kenyataan: Entah - entah MCA, GERAKAN dan SUPP tu bersengkongkol dengan DAP. Siapa tahu??? Hah! Sapa nak jawab???
 
 
 
 
ASAL
SEMUT HITAM








7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mereka sudah menjadi kaum yang lupa lepada asal usulnya.
Seperti kadok sudah naik kejunjung !

Tanpa Nama berkata...

betul....tapi marilah kita pasti kan tempat yg majoriti melayu kita menang supaya mereka tak tadapt memerintah..itu aje..selagi kita ada majoriti mereka tak boleh memerintah..ayuh....

Tanpa Nama berkata...

Untok PRU akan datang...biarkan
calun2 Gerakan/MCA berdepan dengan
calun2 DAPigs...let them fight each other. Let the chinese voters decide.

Tanpa Nama berkata...

kita keluarkan pendapat ini bukan untuk menghasut tetapi ini adalah buah fikiran. jesteru kita patut menilai peranan cina di dalam politik BN... adakah mereka tidak dapat mengagak apa kehendak cina. sebenarnya cina nak semua orang bumiputera dapat. kata Tun M.. semua majoriti kaum sememangnya tidak dapat diberi pengagihan 100% dan sepatitnya mereka bersyukur kerana mereka boleh lagi bersuara. kalau kat singapore apa macam. kalau dapigs punya perangai dapat kat singapore dah lama tenggelam dalam penjara tapi malaysia tidak malah menyuruh rakyat untuk membuat penilaian. amannya malaysia. apa lagi cina nak ni sebenarnya

Tanpa Nama berkata...

...percayalah ... seandainya satu hari nanti DAP menambah banyak kerusi ... pastinya PKR dan PAS akan melukut ditepi gantang ... masa tu yang akan dipersalahkan Kerajaan jugak kerana memecahbelahkan org melayu ... PKR dan PAS seperti biasa tak pernah bermuhasabah.....

blogenstarz berkata...

Sebenarnya orang Melayu yang berkiblatkan PAS dan PKR punca Cina bertambah lemak.
DAP dan MCA/GERAKAN walaupun tidak sehaluan diarena politik,Tapi mereka bersatu didalam urusan BANGSA CINA !
Melayu Mudah Lupa sejarah CINA KOMINIS !

MELAYU KULAI berkata...

Kesilapan besar adlah dtg drp TAR kerana memberikan hak kerakyatan secara jus soli kepada mereka ini. Sepatutnya kita mengamalkan jus sanguishi sahaja.
Apapun kita teruskan perjuangan.

Jangan lupa 153/222 kerusi parlimen adalah majoriti Melayu/Bumiputera Ialam. Mari sama-sama kita usahakan agar kerusi majoriti ini di berikan kepada Melayu/Bumi Islam.
Kemenangan sebegini boleh kita memiliki kuasa mutlak.