Rabu, Oktober 19, 2011

AMBIGA ADA FATWA UNTUK AHLI PAS !

Ambiga Istihar Himpunan Umat Haram


Email dibawah Pisau petik daripada blog gelombang rakyat. PAS melarang ahlinya daripada menyertai perhimpunan sejuta ummah kerana berpendapat ia bercanggah prinsip selingkohan bersama DAP.

Menyertai perhimpunan ini bererti memperakui berlakunya murtad DUMC,itulah kata kata seorang ahli parlimen PAS kepada PISAU pagi tadi.Menyertai perhimpunan itu bererti PAS menyokong laporna JAIS dan titah tuanku Sultan Selangor mengenai laporan kes murtad.Menurut beliau DAP melahirkan kurang senang jika pihak PAS menyertai perhimpunan ini.Maka kepimpinan PAS menurut kata kerana berpendapat semangat ukhwah bersama DAP lebih penting berbanding ukhawah sesama umat Islam.

Akidah umat Islam sudah tidak menjadi keutamaan,undi lebih penting ,maka tindakan melarang ahli PAS menyertai perhimpunan ini dilaksanakan.

"Apa salahnya jika kami menyertai Perhimpunan Sejuta Umat ini? Bukankah Perhimpunan ini bakal mengumpulkan seberapa ramai Umat Islam di Negara ini? Bukankah Himpunan ini bakal menyaksikan kekuatan dan kekebalan Islam?

Kenapa setiapkali bercakap soal tindakan dan penganjuran yang membawa kepada kekuatan Islam dicantas pihak Pemimpin Atasan Pakatan? Tak kisahlah jika ada di kalangan Pemimpin UMNO atau Parti2 lawan yang lain sertai sekalipun, apa salahnya?

Yang salah kita tetap kritik. Takkan yang membawa kebaikan kita harus maki juga? Ana lihat Gabungan Pakatan ini seolah2 semakin takut dengan sebarang tindakan perlaksanaan mahupun penganjuran program2 yang membawa kekuatan Islam. Apa yang ditakutkan sangat dengan DAP? Sebelum ini di Negeri ana di Kedah bila hendak melarang Pusat Hiburan beroperasi pada bulan Ramadhan, dilarang juga. DAP Kedah marah.

La ni belum sempat DAP kritik Pemimpin PAS Mustafa Ali yang mewakili suara parti ini? Sepatutnya PAS yang ana sertai sejak sekian lama kerana membawa suara Islam bukan sahaja menyokong, malah turut berkempen bagi muhasabah diri dan mengembalikan kekuatan Islam yang semakin dipijak dan dipandang rendah beberapa buah Negara di Dunia.

Perhimpunan ini bakal mempamerkan kekuatan Islam pada dunia luar, jika ada umat Islam yang melarangnya, maka hati dan jiwa mereka membantu golongan Yahudi yang sememangnya tidak suka aura kekuatan Islam dipertonjolkan. Jikalau benar sekalipun hendak berpolitik, janganlah 'berselimut dengan kain yang diperbuat daripada kulit babi.'

Kalaulah takut sekalipun dengan DAP, jangan halang umat Islam untuk berkumpul membina kekuatan Agama suci Allah. Bukankah tindakan tersebut benar2 sinonim dengan pendekatan yang diamalkan Zionis Yahudi yang mendakwa Palestin sengaja mengumpul seberapa ramai Umat Islam tidak kira dari puak Hamas dan Fatah demi memperkuatkan Politik mereka?

AJK Dewan Pemuda PAS Gombak
Apahal ni pemuda sendiri kata pemimpin pas yahudi? Takkan nak tunggu ambiga bagi arahan baru boleh berkumpul? hahaha..banggang pun khawarij!

Pisau kata " ahli pas sendiri akui parti depa jadi kaldai dap"


Read more: http://www.pisau.net/2011/10/ambiga-istihar-himpunan-umat-haram.html#ixzz1bEKEmij0