Jumaat, Mac 15, 2013

BALA LAIN MATI... BALA BARU TIMBUL !




Hilang sekejap kehangatan cerita Lahad Datu dan lanun-lanun Sulu. Terlupalah sekejap kehebatan anggota komando Malaysia yang berjaya menggertak Jamalul Kiram III dengan sekeping duit lima puluh sen yang diberikan kepada seorang anak kecil selepas merakamkan gambar-gambar rumah Jamalul Kiram III di sarangnya sendiri.

Kematian P.I Bala yang cukup terkenal dengan cerita kosongnya, benar-benar mengejutkan. Lebih mengejutkan lagi ialah apabila kematian tersebut berlaku ketika Anwar Ibrahim benar-benar memerlukan satu kekuatan untuk meneruskan usahanya menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Sama ada ianya disebabkan TEORI KONSPIRASI sepertimana yang cuba dikarang dan dipopularkan oleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat, atau kerana mautnya datang sebagai hikmah di atas pembohongan dan pendustaannya demi mendapatkan duit, atau sebagai pengajaran dan petunjuk kepada manusia yang mahu mencari kebenaran dalam hal ini, Balasubramaniam a/l Perumal telah membawa segala rahsianya ke liang lahad. Dia tidak boleh lagi berceramah, berbohong, menipu dan mereka-reka cerita. Dia juga tidak boleh lagi disoalsiasat, disaman mahupun digertak. Bahkan dia juga tidak dapat melarikan diri ke luar negara sepertimana yang dilakukannya selepas mengeluarkan Akuan Bersumpah kedua dahulu.

Namun ada sesuatu yang sangat menarik tentang kematiannya!!!

SETERUSNYA ...

Tiada ulasan: