Jumaat, Disember 24, 2010

BAHAYA...... ORANG INDON TAK SUKA MALAYSIA !

Minggu Lepas, Satu kaji selidik yang dijalankan diIndonesia,mendapati kebanyakan O/awam disana tidak menyukai Malaysia.Ini berhubungkait dengan Perlawanan akhir 1 piala AFF diKuala Lumpur dan pusingan kedua diIndonesia.Isu pembantu rumah indonesia yang didera diMalaysia juga mempengaruhi undian tersebut. 
Apa pun keputusan itu juga tidak mewakili keseluruhan penduduk Indonesia yang berjumlah hampir 1.5b.!

Kepada rakyat Malaysia....

 Adakah anda setuju agar pendatang Indonesia dihantar pulang dengan kadar segeranya !?





Sebagian besar o/awam Indonesia mengaku tidak suka pada Malaysia, jumlahnya mencecah 59,2%. Jumlah ini merupakan yang tertinggi jika dibandingkan dengan negara-negara lainnya, seperti Singapura, Perancis, Amerika Syarikat, dan Australia.
Itulah hasil survey yang dilakukan oleh Lingkaran Suryei Indonesia (LSI). Keputusan undian itu juga yang akan memanaskan lagi  final Piala AFF 2010 antara Indonesia dan Malaysia.
"Dari hasil survey diperoleh data sebanyak 59,2% o/awam Indonesia tidak suka pada Malaysia. Bermakna sebahagian besar orang Indonesia benci dengan Malaysia," kata peneliti LSI, Ardian Sopa,  (23/12/2010), di Pisa Kafe Mahakam, Jakarta.
Tahap kebencian tersebut, selanjutnya, lebih besar jika dibandingkan dengan negara lain seperti Amerika Syarikat (46,4 %), Englang (33,1%), dan Perancis (31,7 %).
Jika dilihat dari tahap kesukaan o/awam Indonesia terhadap negara lain, maka Perancis ada di peringat teratas dengan 50,8 %. Ketidaksukaan masyarakat Indonesia ini,disebabkankan beberapa variabel, seperti persepsi terhadap hubungan dengan Malaysia, kepuasan terhadap langkah pemerintah, persepsi terhadap nasib TKI di Malaysia, frekuensi mengikuti berita lewat surat kabar, frekuensi mengikuti berita dan pendapatan perkapita.
"Persepsi terhadap nasib TKI diperlakukan secara buruk di Malaysia, maka makin tinggi pula kebencian pada Malaysia. Ini tidak menghairankan. Sekarang ini, terdapat sekurangnya 1,2 juta TKI di Malaysia. Media Indonesia banyak memberitakan mengenai bagaimana nasib buruk TKI di Malaysia dan ini sedikit banyak memengaruhi kesukaan pada Malaysia," ucap Sopa.
Sopa juga menyatakan, selama ini o/awam Indonesia masih menanggap hubungan Indonesia dengan Malaysia masih buruk. "Sekitar 67,5 % yang menganggap hubungan Indonesia-Malaysia buruk," ujarnya.
Dengan temuan itu, Sopa mengakui undian ini akan mempengaruhi pertandingan antara Indonesia dan Malaysia dalam perlawanan akhir Piala AFF 2010.
"Sentimen negatif ini boleh berpengaruh final AFF nanti yang pastinya panas. Pasti ada kerusuhan, saya kira penonton Indonesia sudah memiliki kesedaran bahwa tindakan mengejek lawan itu adalah kekampungan. Selagi tidak ada provokasi yang menonjol, kebencian o/awam Indonesia kepada Malaysia tidak akan menimbulkan rusuhan," kata ketua soalselidik itu.


Aduh.... mental mental mental
Belum2 mereka dan serang kita.
Masih bertahan lagi ke ?

6 ulasan:

Megat Alam Gempita berkata...

Anwar berada dibelakang semua ini, kumpulan Bendera, Migrant Care, Lasykar Merah Putih dan beberapa kumpulan kecil lain telah menerima dana untuk lancarkan demonstrasi Ganyang Malaysia tak lama lagi...
Tak pe sabar doa orang teraniaya itu tetap dimakbulkan Allah, baca qunut nazilah setiap subuh dan maghrib jika anda mendengar berita sikap Indon tersebut.
Macam hari tu dok sibuk sangat demo kat Malaysia, akhirnya ramai mampos akibat tsunami di Mentawai, letusan di Merapi, banjir di Jakarta....Indon mudah lupa diri dan lupa kuasa Allah, inilah akibat liberal sangat, tu Anwar suka tu!

Apai Ngelai berkata...

bro, bukan orang indon saja yg tak suka malaysia. satu dunia pun tak suka malaysia.. kalau tak percaya tanya keluarga anwar..

Tanpa Nama berkata...

cube buat survey kt org Malaysia...mesti 99.9% xsuke indon..

blogenstarz berkata...

MEGAT:
Sudah pasti Anwar berada dibelakang ini semua.Dialah yang menghasut o/awam diMana2 didunia ini supaya membenci Malaysia.....
Bangsat sungguh....

blogenstarz berkata...

Apai Ngelai:
Saya sependapat dengan saudara !
Syabassss

blogenstarz berkata...

Anon 9:25
Kalau buat survey kat Malaysia,hanya Penganut Anwar saja yang suka......