Selasa, Disember 21, 2010

PENGHINAAN DARI MEREKA AKAN DIBALAS !?

APABILA lagu kebangsaan Malaysia "NEGARA KU" dimainkan semasa perlawanan pembukaan Suzuki Cup,diIndonesia,penonton Indonesia yang memenuhi stadium ,telah menhina lagu tersebut dengan tidak BEDIRI menghormatinya.Malah penonton mereka dengan sengaja membuat bising semasa lagu Negara Ku sedang dimainkan.Selain daripada itu,lagu Negara Ku yang dimainkan juga telah terhenti dipertengahan  jalan kerana didakwa telah mengalami kerosakan teknikal pada sistem siarraya stadium.Walaupun pehak stadium telah mengeluarkan keyataan,namun peristiwa tersebut telah dianggap sebagai "MENGHINA RAKYAT MALAYSIA"
Penonton Indonesia sengaja membuat PROVOKASI awal terhadap pasukan Bolasepak Negara dengan mempermainkan Lagu Negara Ku.Pekara ini telah disahkan oleh penonton Malaysia yang datang untuk menyaksikan perlawanan tersebut dengan kesudahan Malaysia kalah 5 - 1.
Mereka juga membawa berbagai spanduk yang sengaja menghina dan mengaibkan Malaysia.Antaranya adalah "GANYANG MALAYSIA"., "MODAR Upin n Ipin" dan bermacam2 lagi.
JADI.. adakah penonton Malaysia akan membalas perbuatan menghina Lagu  Negara Ku dengan membuat pekara yang sama bila lagu "INDONESIA RAYA" dimainkan.
Adakah penghinaan akan dibalas terhadap "INDONESIA RAYA".
Sudah ada desas desus yang mengatakan perbuatan menghina lagu Indonesia Raya akan dilakukan oleh segelintir penonton Malaysia pada 26/12/2010 nanti.
Tapi jangan lupa. ini baru pusingan akhir pertama.Pusingan akhir kedua akan diadakan diIndonesia.
Dan lagi .... Rakyat Indon ada lebih kurang 3 juta orang diMalaysia.....mereka akan memakai baju merah dan seluar putih....
Bayangkan .. apa akan berlaku pada 26/12/2010 ...

Penonton Malaysia......
Tunjukkan

KESETIAAN ANDA KEPADA MALAYSIA

9 ulasan:

dzimba berkata...

perang psikologi bro.. saya rasa lebih baik kita tunjukkan bahawa orang malaysia lebih bertamaddun..biar orang indonesia malu dengan sikap mereka sendiri. kita ikut orang bodoh kita pun jadi bodoh (2X5)

blogenstarz berkata...

dzimba MMM
Anda cool...
orait bro !

Unknown berkata...

Sabar Bro ... Sabar ...

Kita berperang saja dengan bertempik di padang! Kasi moral penyokong Indon turun sampai -20 degree Celcius.

Tak yah bertumbuk, penat la bang!

blogenstarz berkata...

GWM....
Acah aje tu..
Mintak2 aman bro !

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya rakyat Indonesia bukan semuanya anti Malaysia.Yang terlibat dengan Anti Malaysia adalah segelintir yang diupah untuk berbuat demikian.
Rakyat Indonesia masih memerlukan Malaysia untuk survival.....

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..ALA X YAH LAYAN LA SEKOR 2 EKOR BEROK2 INDON TUH. YG PENTING SMANGAT PEMAIN DI TERJEMAHKAN SEBAIK MUNGKIN DI PADANG. ITU SAJE CARANYA NAK BALAS DGN APE DIORANG DH BUAT TERHADAP KITA. HARAP2 KEJAYAAN BERPIHAK UTK SKUAD NEGARA YEHAAAAA!!!

blogenstarz berkata...

Jeff
Begitulah... Rakyat Malaysia memang bertamadun.
Orait broooo

Tanpa Nama berkata...

Beratus ribu rakyat Indon yang masuk ke Malaysia samada secara sah atau haram. Menumpang kasih untuk dapatkan sesuap nasi untuk terus hidup. Mereka adalah jenis manusia yang tidak pandai bersyukur walaupun terpaksa menumpang di negeri orang untuk dapatkan sesuap nasi. Adakah mereka ini masih beranggapan Malaysia ini masih jauh tertinggal di belakang atau kita lebih bertamaddun dari mereka sebab tahun hormati orang lain. Wajar sekali kita tidak perlu melayan bangsa seumpama ini, kerana apa jua kebaikan yang kita hulurkan kepada mereka tidak ada gunanya. Tiap kali bencana menimpa negara berkenaan, berjuta ringgit mencurah ke sana dengan niat untuk menolong tapi apa jua pertolongan yang kita berikan sampah jua di baling kepada kita. Banyak kes-kes yang melibatkan rakyat Indonesia sengaja di sensasikan oleh pihak tertentu di sana tetapi bila rakyat indonesia terlibat dengan jenayah tidak pula mendapat sebarang perhatian. Tidak hormat lagu kebangsaan sesebuah negara itu sama seperti pijak kepala orang, sikap tidak bertamddun dan akan yang sengkek sekali.

blogenstarz berkata...

ANON 02:03pm
Anda mempunyai semangat kenegaraan yang kuat.
Syabasss