Rabu, Mac 23, 2011

KITA JANGAN TERUS BERTEPUK TANGAN !

Orang ramai diminta jangan terlalu 'dibuai' dengan kejutan skandal video seks yang dikatakan mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga terlupa meneruskan desakan supaya ketua pembangkang itu menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA).

Ini kerana, sejauh mana kebenaran yang mengaitkan Anwar sebagai 'aktor' yang sedang melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur warga asing dalam video hitam putih seperti didedahkan sekumpulan lelaki, diketuai Datuk T, masih lagi menjadi persoalan.

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Zahid Md. Arip berkata, meskipun skandal video seks itu merupakan berita panas tetapi ia tidak seharusnya mengalih perhatian rakyat daripada persoalan utama, iaitu keengganan Anwar menyerahkan sampel DNA.

"Jangan benarkan Anwar menggunakan isu video seks ini sebagai modal untuk meraih simpati rakyat, persoalan utama ketika ini adalah perbicaraan liwat serta keengganan Anwar untuk menyerah DNA. Ini persoalannya dan kenapa Anwar cukup takut kalau benar-benar tidak bersalah.
"Saya melibat ada cubaan di pihak Anwar untuk menggunakan isu skandal video seks ini bagi mengalih perhatian rakyat agar tidak meneruskan desakan supaya beliau menyerah sampel DNA," katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, Mohd. Zahid menggesa kerajaan menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan diraja bagi merungkai ketulenan dan kebenaran video tersebut, selaras dengan kedudukan Ketua Pembangkang sebagai sebuah institusi yang diiktiraf dalam Perlembagaan.

Katanya, suruhanjaya diraja itu wajar ditubuhkan memandangkan Anwar awal-awal lagi sudah menjadikan kerajaan sebagai 'kambing hitam' dengan menuduh rakaman video tersebut adalah rekayasa serta fitnah kerajaan Barisan Nasional (BN).
"Tindakan terdesak Anwar ini seolah-olah kerajaan Malaysia tiada kerja. Seolah-olah kerajaan hanya pandai memfitnah dan merekayasa video seks untuk menjatuhkannya dan seolah-olah kerajaan tiada kerja melainkan mengikut ke mana sahaja Anwar menginap.
"Ini tuduhan jahat tetapi dengan tertubuhnya suruhanjaya diraja, bukan sahaja kebenaran tetapi lelaki yang mirip Anwar yang perutnya lebih buncit juga dapat dikenal pasti, perakam video juga dapat dikenal pasti, siapa menyimpan dan motifnya juga dapat dikenal pasti," jelasnya.

Sementara itu, mengulas isu berkaitan, Mohd. Zahid membidas Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo'Lo' Mohamad Ghazali sebagai nyanyuk, kerana menuduh kononnya kerajaan cuba menghancurkan negara ini dengan melakukan apa sahaja bagi memburukkan Anwar.
Menurutnya, Lo'Lo' sengaja buat-buat lupa kerana sebenarnya, perbuatan menghancurkan negara didalangi pembangkang yang sanggup pergi ke luar negara bagi mendesak pihak asing campur tangan dan pada masa sama memburukkan Malaysia.


utusan



Sebagai rakyat yang berakal dan berfikiran waras,kita janganlah mudah
terpedaya dengan permainan politik  kotor Anwar.Beliau sanggup membuat
apa saja demi survival politik yang sempit..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan terus melenting bila ada isu hangit !