Selasa, April 19, 2011

ANDA ORANG MELAYU - SAMPAI BILA ANDA BOLEH BERTAHAN DENGAN SIKAP CHAUVINIST CINA 1

Kaum Cina diMalaysia adalah satu kaum yang kedua terbesar setelah Kaum Bumiputera.Kaum bimiputera pun bukan satu kaum yang terbesar jika tidak dimasukkan berbagai sukukaum yang identitinya bukan benar2 tulin MELAYU !

Kalau kaum2 yang diserapkan menjadi bumiputera mendapat ilham mahu menjadi sebahagian daripada kaum CINA - Apa akan terjadi kepada Kaum Melayu......... bayangkanlah !

Kegusaran orang Melayu yang mulai sedar permainan licik tetapi merbahaya oleh DAP, semakin ketara. Biarpun para penjilat DAP cuba menutup masalah parti CHAUVINIST itu dengan mengatakan yang gusar dan takut tentang DAP adalah para penyokong, pemimpin mahupun orang UMNO, hakikatnya lebih ramai Melayu di atas pagar turut menzahirkan kegusaran tentang KEJAYAAN DAP dalam melaksanakan impian mereka untuk mengkucar-kacirkan negara ini atau lebih tepat lagi untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah lagi Singapura yang sangat tebal KIASUnya.



Ternyata segala macam tindakan Najib Abdul Razak dalam usaha menarik simpati dan sokongan masyarakat bukan Melayu menerusi pelbagai jenis bantuan dan huluran gula-gula, bukan sahaja membuatkan Bumiputera-Melayu yang menjadi teras sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional memprotes, bahkan tindakan Najib itu diperbodoh-bodohkan oleh masyarakat yang Najib cuba ambil hati.



Maka selepas keputusan PRN Sarawak, timbullah pertanyaan sama ada Najib dan UMNO khususnya akan meneruskan perangai memberi gula-gula seperti sekarang, atau pun mula memikirkan kaedah lain yang lebih baik, terutama sekali seperti yang dilakukan oleh DAP di Pulau Pinang yang mengenepikan kawasan-kawasan DAP kalah.



Bagaimana pula dengan peruntukan yang diberikan dan diuar-uarkan oleh Najib Abdul Razak kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan? Adakah peruntukan dan bantuan yang jumlahnya jauh lebih besar berbanding peruntukan untuk SAR dan sekolah agama akan diteruskan?



Layanan yang diberikan kepada masyarakat bukan Melayu-Bumiputera sebelum ini jelas mengecewakan orang Melayu-Bumiputera yang begitu kuat menyokong UMNO-BN. Protes senyap telah pun berlaku dan seandainya Najib tidak mengatasi serta menangani masalah ini, satu lagi katastropi akan berlaku. Dan ianya bukan sahaja akan membabitkan UMNO dan Barisan Nasional, bahkan Najib dan keseluruhan masyarakat Malaysia.



Sampai bila Najib akan meneruskan dasar memujuk Melayu-Bumiputera dengan cakap-cakap muluk sedangkan pada masa yang sama, terus menghulurkan gula-gula dan pelbagai peruntukan lain untuk masyarakat yang sama sekali menolak Najib, UMNO dan Barisan Nasional?

Kalau susah sangat hendak menguruskan kaum cina.... Buat sahaja seperti yang dipratikkan semasa Pemerintahan Presiden Sukarnao satu masa dulu. Parti GOLKAR adalah kesinambungan DAP dan PAP - dimana perjuangan GOLKAR adalah menjurus kepada Pembelaan kaum CINA di Indonesia !

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kepada YAB PM Malaysia, Dato Seri Najib Abdul Razak,
tolongggglaaaaa...
jgn sampai nanti jadi

"YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG BERCICIRAN!!!"

Mengapa asyik disusukn kera di hutan?
sedangkn kami yg setia diabai dan dianak tirikn?

adakah ds menyangka bhw kami tiada tempat lain untuk cari pembela bangsa kami? jgn takbur dato seri! kami punya kesabaran...dan kesabaran itu ada batasnya. cukupla sudah...usahlah lagi ds layan karenah kera yg tak tahu nilai sekuntum bunga ataupun cincin permata. sebagaimana dato inginkan penghargaan dan appreciate atas sumbangan dan pengorbanan yg diberi, kami kaum melayu dan india juga menginginkannya... hargailah kami.

Tanpa Nama berkata...

Bangsat sungguh bangsat !

Tanpa Nama berkata...

aku org melayu....melayu tulen....bersatulah kita....anwar,sudah2 la tu...

nonbal berkata...

Saya menyokong sebarang tindakan radikal oleh kepimpinan Najib terhadap puak cina kesemua sekali termasuk MCA dan Gerakan. Jangan lagi berlembut, kini kalau A katakan A dan kalau B katakan B, tiada bahasa lunak, jangan lagi tertipu dengan puak-puak haramjadah ni.
Tiba masa untuk umat melayu mengambil posisi membalas.

putrarahman berkata...

Tuan punya blog, saya copy dan paste artikel tuan ini ke dalam blog saya. Harap diboleh ye :)

www.putrarahman.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Persoalannya bukan sampai bila bolih tahan TAPI apa pemimpin dan org2 Melayu perlu lakukan.
Najib 1Malaysia 2Allah perlu sedar bahawa beliau jika bertanding dikawasan majoriti cina tidak akan menang.
Najib 1Malaysia 2Allah menjadi PM atas pilihan dan sokongan org Melayu.
Najib 1Malaysia 2Allah perlu insaf dan berhenti dpd mengorbankan hak dan kepentingan Melayu.
Keinginan org cina adalah utk sama taraf dgn pribumi dan kuasa politik.
Mereka tidak mahu kuasa ekonomi mereka dicabar.
Mereka merasakan mereka lebih kaya,cerdik,hebat dan tidak mahu dipimpin olih org Melayu.
Tak mungkin Najib tidak faham. Aku rasa dia saja buat2 tak faham.
Najib perlu lebih berkeyakinan dan tidak terikut2 rentak pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

Kebelakangan ini dalam majlis2 penggunaan Bahasa Melayu amat berkurangan.
Yg jelas kelihatan tulisan cina dan english.
Pemimpin Melayu tak peka ke?
Malah majlis2 MCA pun tak ada sepatah tulisan Bahasa Melayu!
Nampaknya mereka tidak mahu menghormati bahasa kebangsaan dan perlembagaan.
Apa pemimpin Melayu nak buat?
Jgn asyik nak cakap english saja....kadang2 broken english,buat malu aje!