Ahad, Jun 12, 2011

MAT SABU KOTOR . PAS BUSUK . MEMANG TAK AKAN BERSIH SELAMANYA !

URA URA Pemimpin PAS mahu mengadakan Himpunan Bersih telah mengundang kemarahan rakyat malaysia.Pelbagai pihak telah meluahkan kemarahan mereka dengan membuat laporan polis terhadap rancangan Mat Sabu ngok lagi tolol yang mahu mengadakan himpunan haram tersebut.

Dari penjaja jalanan, pemandu teksi, pekedai hinggalah kepada agensi-agensi pelancongan khuatir aktiviti ekonomi di ibu negara akan lumpuh pada hari berkenaan.
Puluhan laporan polis telah dibuat mahu pihak berkuasa menghalang perhimpunan itu. Awang boleh faham kebimbangan mereka jika diimbas perhimpunan Bersih 2007 dan beberapa perhimpunan haram yang mencetuskan kekecohan.

Masih segar dalam ingatan warga kota bagaimana suasana Kuala Lumpur begitu tegang, jalan raya sesak teruk dan banyak kedai serta pejabat terpaksa ditutup.

Apa yang berlaku sebelum ini memberi implikasi buruk. Ia menyusahkan rakyat, menjejaskan aktiviti pelancongan dan menggugat ketenteraman awam.
Tetapi semua itu tidak diambil kira oleh pembangkang. Matlamat menghalalkan cara. Kali ini, penganjur Bersih berhasrat menghimpunkan 300,000 peserta demonstrasi bagi menuntut pilihan raya yang adil dan bersih. Agenda tersirat ialah mencetuskan ketegangan dengan membakar sentimen rakyat bagi meraih keuntungan politik. Apatah lagi imej pembangkang merudum kebelakangan ini, yang memerlukan gerakan seperti Bersih untuk bangkit.

Lebih menimbulkan persoalan ialah perhimpunan itu turut didalangi oleh NGO yang anti-Islam dalam pemikiran dan tindak-tanduk mereka. Penyertaan Pas lebih sekadar pak turut kerana golongan pro ketua pembangkang, Anwar Ibrahim atau Anwarinas sudah menguasai parti itu. Timbalan Presiden Pas yang baru, Mohamad Sabu pula mahu menjadikan perhimpunan itu bagi membuktikan kebolehan dan pengaruh beliau.

Bagi PKR, Bersih akan menjadi suntikan baru kepada mereka yang amat lemah sekarang.

Sementara pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang, akan tersenyum puas kerana rata-rata yang menyertai Bersih sudah tentunya orang Melayu. Begitulah dangkalnya Melayu berpolitik, yang faedah besarnya dinikmati kaum lain.

6 ulasan:

Najib berkata...

UMNO, BN perlu kerja keras tingkat persepsi rakyat

12/06/2011 10:16pm

KUALA LUMPUR 12 Jun – Jentera UMNO perlu bekerja keras dan merangka strategi baru untuk meningkatkan lagi persepsi serta aspirasi rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sejajar dengan perkembangan teknologi komunikasi masa kini seperti khidmat pesanan ringkas (SMS), laman sosial Twitter dan Facebook, perkara yang lebih penting dalam politik adalah persepsi dan bukannya realiti.

"Politik adalah mengenai persepsi. Bukan soal realiti... pembangkang pandai main persepsi yang sudah benar pun nak nafi. Nak minta DNA pun tidak bagi, soal jam tangan Omega tidak terjawab sampai sekarang.

"Sebab itu UMNO dan BN mesti tahu bagaimana kita boleh mempengaruhi minda dan citarasa rakyat supaya mereka lihat UMNO dan BN parti yang berkesan, terbaik dan boleh bela rakyat berbanding orang lain yang pandai berjanji tetapi tidak laksanakan,” katanya ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan UMNO bahagian Ampang di sini.

Turut hadir Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Ketua UMNO Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.

Najib berkata justeru, UMNO dan BN perlu membuat sesuatu yang lebih berkesan bagi menunjukkan ia lebih memahami aspirasi rakyat supaya realiti, persepsi serta sentimen rakyat lebih berpihak kepadanya.

"Kerajaan telah buat Pelan Transformasi Kerajaan (GTP), kita ada pelan yang lebih terperinci, road map yang lebih jelas bukan macam pembangkang yang pandai berjanji. Mereka main dan jual janji tetapi kita tidak boleh sebab kita parti yang memerintah.

"Kita mesti lebih daripada mereka, biarlah persepsi rakyat lebih baik dan meningkat daripada pihak-pihak lain. Kalau rakyat suka BN rakyat akan pilih, kalau benci mereka akan pilih orang lain untuk mewakili kawasan mereka,” katanya.

Najib, yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, berkata UMNO juga mesti sentiasa berada dalam keadaan siap sedia untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang, yang boleh diadakan pada bila-bila masa sama ada tahun ini, tahun depan mahupun 2013.

"Kita mesti bersedia bukan setakat dry run (pilihan raya) sahaja tetapi kena bersedia terhadap persepsi rakyat dan sentimen yang lebih baik, itu yang mesti diutamakan,” katanya. - Bernam

MELAYU KULAI berkata...

PAS memang selamanya dalm pakatan akan terus menjadi kuda tunggangan.
Cuma rasanya kali lebih terus...jadi keldai tunggangan.
Apa lah mat sabu tu boleh buat...bodo piang dulu kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

Kebodohan melayu dalam berpolitik memang tidak dapatdi nafikan lagi.
Bodoh lama belum hilang...bodoh baru pulak yang timbul. Tidak kesah kalau negara ini di perintah oleh DAPigs. Agak2 kalau DAPigs perentah...melayu2 bodoh ini ada berani buat demo?????
Tidak yakin mereka akan berdemo.

Tanpa Nama berkata...

Siapakah lebih busuk dan kotor? SPR..SPR...SPR
Kasi cuci itu SPR...penulis bahalul

Tanpa Nama berkata...

Anon,Jun 14, 20011 11:08:00 AM

Kau lagi ngok dari babi busuk.Bagi makan sampai gemuk lepas tu kena panggang cina bangsat.
Komen macam otak mereng !

Tanpa Nama berkata...

TANPA NAMA JUN 14 11:08AM

KULUP KO PUN TAK BERSIH LAGI. PEGI SUNAT DULU LA. BAHLOL!